Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Uit welk jaar is dit motorblok

 
Schrijver Ozkan
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 aug. 2017 10:15 
Mede forummers,

Mijn CX500 is uit 1978, ik ben er achter gekomen dat het motorblok dat er onder hangt niet de originele is. Het serienummer is namelijk: PC01 E-2307998, dus een nieuwer model. Waarschijnlijk van een 500 custom. Ik heb op internet gekeken bij motofaction/hondacx500-engine-serial-numbers maar ik kan niet met zekerheid zeggen of ik het juist heb.

Misschien dat jullie een ander lijstje hebben?
Groet, Ozkan

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 aug. 2017 10:26 
Ha Ozkan,

Zie: Home, Over CX, onderaan overzicht van de modellen.

Groet Erik

Schrijver Ozkan
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 aug. 2017 10:34 
erikcx

Dat lijstje kende ik nog niet, dank je wel! Volgens die lijst komt het blok van een CX500C uit 1982. Dus wat ik gevonden had klopt
Groet, Ozkan

Schrijver Ozkan
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 aug. 2017 10:40 
Het gekke is dat dit blok dan volgens de specificaties een TI ontsteking zou moeten hebben, maar dat heeft hij niet. Er zit een CDI unit op.
Zouden ze dan het blok gedeeltelijk hebben vervangen? Is dat mogelijk?
Groet, Ozkan

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 11 aug. 2017 10:48 
Dat kan, waarschijnlijk hebben ze het achterdeksel over gezet. Anders had de hele kabelboom aangepast moeten worden.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 11 aug. 2017 11:46 
Wel eerder gezien, C van 82 met CDI schijnt wisseljaar te zijn voor Europa modellen.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Ozkan
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 aug. 2017 13:09 
brinkcx

Dat lijkt me dan een stuk waarschijnlijker. Ik was bang dat ik een soort Frankenstein blok had ;)
Groet, Ozkan

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 11 aug. 2017 13:15 
frame en type nummers kunnen ook per land ui gegeven zijn.
Ik kan bij cmsnl dieper in het systeem kijken om dat ik daar ook dealer ben, en dan zijn er wel een stuk of 75 modellen zichtbaar.
En dan heb ik daar de gl500 gl650 modellen er niet bij staan.

Er is ook nog een honda boek in omloop, en ook die heb ik hier liggen, overigens nog steeds leverbaar, echter kost een eurotje op 70...maar daar staan ook nog een hoop verschillende type nummers in.
dus motor nummers, frame nummers zijn erg divers.


Dan de achter deksel over zetten, ja dat kan wel degelijk, zolang het maar het hand gestelde distributie spanner model is.
Let wel, vliegwiel ook mee over zetten, en subframe, en radiateur.
Dan nog een hoop kleine dingen, maar het kan wel, ook ik doe dat hier aan de lopende band.

Als je dan naar de blokken kijkt, dan kan men van de gl500 cx500c en niet hier in nederland bekende cx500e hand gestelde uitvoering nog veel meer blokken en frame nummer terug vinden.
dus...... nummers??

groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Uit welk jaar is dit motorblok

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven