Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Aanhaalmoment vooras

 
Schrijver JosvanR
Gast 
#1 | Geplaatst: 27 maart 2004 23:45 
Ik heb de voorwiellagers vervangen. Alles volgens het boekje; afstandbussen braaf geplaatst etc. Echter, als ik de bout van de as met het opgegeven moment (60 NM) vastzet, zit ook gelijk mijn wiel vast! Ik heb gekeken of de gever van de snelheidsmeter misschien aanloopt tegen het lager maar dat is niet het geval. Als ik de bout wat los dan is het probleem weg dus dat doe ik maar (hij is toch geborgd). Het blijft een raar verhaal. Heeft iemand een idee?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 maart 2004 10:50 
het kan zijn dat je rem aan loopt, haal de remcylinder er af of los en probeer het dan met voor geschreven aanhaal moment
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver JosvanR
Gast 
#3 | Geplaatst: 29 maart 2004 21:47 
Helaas OJ, ik had de as al geprobeerd zonder de remklauwen en het kreng liep toen al aan!!!!

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 maart 2004 09:29 
er zijn dan nog twee tips de lager ringen zijn niet vergenoeg door gedrukt ,probeer een vulring van 0,5m/mtussen afstand bus,deze houd dan de twee conische lagers van elkaar af is misschien net genoeg speling om het wiel mooij rond telaten draaijen,nog een vraag geef even op wat voor type CX het is a-b-c-d-e-f-g- groeten OJ
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Idsart
Gast 
#5 | Geplaatst: 30 maart 2004 13:11 
Hoi Jos, dit wil inderdaad wel eens gebeuren. Dan zit 1 van de 2 lagers niet op de juiste plek. 1 lager moet met een moer vast gezet worden in het wiel, het andere lager moet je zover in de as tikken tot dat hij de afstandsbus raakt. Ik controleer dit altijd als volgt. Als je de lagers gemonteerd hebt met afstands bus er tussen, dan moet bij het ronddraaien van het ene lager de andere ook een medraaien. Dit betekend dat de afstands bus bijde lagers net raakt.
Als je nu de vooras aandraaid mogen de lagers niet stroef gaan draaien.
Idsart

Schrijver JosvanR
Gast 
#6 | Geplaatst: 31 maart 2004 10:35 
Ik zag dat van die moer ook in het wbhb staan. Ik heb twee voorwielen staan, allebei comstarvelgen, en bij geen van beide wielen zit het lager met een moer vast! Ik heb bij het ene wiel de lagers er uit kunnen trekken en dus de lagers vervangen. Wat me wel opviel was dat de afstandsbus er een beetje vreemd uitzag. Leek wel een soort van huisvlijt.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Aanhaalmoment vooras

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven