Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

benzinetankventieltje

 
Schrijver ericx
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 maart 2004 20:10 
Ik koppelde het slangetje los van de carburator, opende het ventieltje en er kwam niets uit. Ondanks volle tank.
Klopt het dat de carburator vacuum op het slangetje trekt en als het ware de benzine uit de tank zuigt?

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 30 maart 2004 20:27 | Aangepast door: MAST 
Hallo Eric, kijk even bij de volgende link, volgens mij zit er op de cx500E zo'n vacuum kraantje.
Benzinekraan
Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 30 maart 2004 22:04 
Aan de kraan zitten als het goed is 3 slangetjes, één naar de carburateur, waarmee de carburateur de kraan in de "aan" stand zuigt, één waarmee de kraan de carburateur van benzine voorziet en één om de tank te beluchten.
Jacob

Schrijver ericx
Gast 
#4 | Geplaatst: 30 maart 2004 22:17 
Jacob,
die om de tank te beluchten...heeft die een open einde?
Eric

Schrijver vlijm
Gast 
#5 | Geplaatst: 30 maart 2004 22:33 
klopt!
bij mij hing 'ie bij de achtervork

groetjes,
Jacob

Schrijver niekvdh
Gast 
#6 | Geplaatst: 30 maart 2004 23:04 
Maar het gaat om het slangetje dat het vacuum van de carburateur gebruikt om de kraan vrij te geven. Als je die loshaalt van de carb, en er met je mond aan zuigt, moet de kraan wel benzine gaan geven.

Niek

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 benzinetankventieltje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven