Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Ignitech + nieuwe bobines gemonteerd

 
Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 21 juni 2018 21:04 
Vanmiddag heb ik twee nieuwe bobines gemonteerd + een Ignitech systeem. De bobines zijn korter dan de originele en hebben een aansluiting voor de - stroom nodig. Bij de originele gaat dat via de montage aan het frame. De Ignitech aansluiten bleek eenvoudiger dan ik dacht. Er zijn duidelijke aanwijzingen voor te vinden op het Internet.

De motor startte vlot en bleef lopen, wat ik de afgelopen twee weken niet meer had meegemaakt. D.w.z. wel starten maar al heel snel weer slecht lopen en uitvallen. Ik heb er vanavond ca. 30 km mee gereden. Dat ging uitstekend maar ik heb de afgelopen maanden vaker gemeend het lek boven te hebben, om dan enkele dagen later weer ineens stil te vallen. Ik ga de komende weken lekker wat kilometers rijden om het vertrouwen in de motor terug te krijgen.

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 21 juni 2018 21:30 
ik hoop dat je nu probleemloos kunt rijden.
gaan we je fiets nog zien op sjk.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 21 juni 2018 22:46 
Goed begin toch na alle gedoe. Lekker weer rijden, gaat vast wel goed, mooi weer is al besteld

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 juni 2018 23:07 | Aangepast door: Pschee01 
Dank, Frans!

Ik wil/moet deze zomer op vakantie met de motor samen met mijn zoon. Ik ga veel liever met de CX dan met mijn "nieuwe" VT600c. De CX stuurt makkelijker en ik heb er 35.000 km mee gereden. Met deze VT 1400 km, dus daar voel ik mij minder op thuis. Als de CX een paar honderd km probleemloos blijft, durf ik dat wel aan. De carburateurs zijn gereviseerd en afgesteld, het hele ontstekingstraject is vervangen. De achterketting kan niet breken, want die heeft hij niet. What can possibly go wrong?

Groet,

Peter van der Schee
Tilburg

Schrijver norby
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 22 juni 2018 00:00 
ik vermoed dat al je problemen als sneeuw in de zon gaan verdwijnen.
Het verhaal van jou duidde op een ontstekingsprobleem wat je middels de ignitech hebt omzeild.
maar ja eerst maar wat km s maken dan, gr norby.
nb

Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 juni 2018 23:12 
Vandaag weer enkele tientallen kilometers gereden en "so far, so good". Volgende week ga ik nog proberen enkele ritten te maken om het vertrouwen terug te krijgen. Ik reed met de CX jarenlang als met een Mazda: olie erin en af en toe een bougie. Daarna stator kapot en voortdurend problemen met de ontsteking. Na vervanging van de stator door een Marco B. exemplaar is de motor niet meer 100% betrouwbaar geworden, hoewel de laadstroom nu prima is.

Met 100% nieuwe bobines en bedrading + een Ignitech denk ik de problemen nu achter de rug te hebben. De bobines kostten uiteindelijk € 65 voor een paar (er kwam € 20 invoerrechten bij) en voor de Ignitech betaalde ik € 174 (verzending inbegrepen). Zo'n € 240 in totaal. Als de motor nu enkele jaren weer net zo betrouwbaar is als tussen 2007 en 2015 (ruim 30.000 km), ben ik meer dan tevreden. Ik heb inmiddels een VT 600c aangeschaft voor een excursie naar de Moezel. Prima motor maar ik rijd liever op de CX.

Schrijver norby
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 23 juni 2018 23:49 
ik zou gewoon een rit van 100 km maken, het liefste ook met wat warm weer.
dan weet je zeker of hij goed is, het schijnt met warm weer voor te komen die ontstekingsproblemen!
vreemd maar toch waar.
En laat ik ook Mazda rijden, die zijn normaal ook betrouwbaar en lopen bijna altijd.
alleen de achterremmen zijn wat minder , die lopen soms aan bij slecht onderhoud.
nb

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Ignitech + nieuwe bobines gemonteerd

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven