Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Problemen knipperlichtschakelaar

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 24 okt. 2018 14:19 
Mijn knipperlichtschakelaar doet het half... naar links werkt prima, naar rechts gaat hij niet aan tenzij ik hem weer een stukje terug doe. Geen ramp, wel onhandig.

Stuurhelft heb ik al open gehad, alles ziet er netjes en schoon uit.
Contactspray al gebruikt, ook geen verschil...

Iemand nog een idee?

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 24 okt. 2018 15:00 
massa?
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 okt. 2018 16:23 | Aangepast door: Hansv 
Mechanische storing...
Het kan er best netjes en schoon uit zien, geloof ik wel. Edoch daar is ook de leeftijd van het schakelaartje.

Om te repareren moet het echt helemaal uit elkaar, want ik denk zo dat de storing aan de onderzijde zit. Schakelaar bestaat uit een messingachtig bakje, waar aan 1 kant een printplaatje in is geschoven. Het printplaatje heeft 5 contacten, waarvan er drie bedraad zijn aangesloten. lichtblauw en oranje op de buitenste contacten, en grijs op de drie binnenste contacten.
Wanneer je het printplaatje uit de metalen houder schuift, valt de boel uit elkaar. LET HEEL GOED OP want er rolt een kogeltje uit het witte kunststof blokje. En omdat daar een veertje achter zit schiet het overal en nergens heen. En zie dan maar weer zo'n kogeltje te krijgen.
Dat kogeltje kan in een gat in het metalen blokje vallen. Op stand links, midden, rechts. voor linksaf naar rechts, voor rechtsaf naar links, voor rechtdoor in het midden (logisch toch?)

Ik denk dat Of het blokje een contact probleem heeft, of, en daar lijkt het meer op, het gaatje in het metalen 'U' ding niet meer helemaal schoon is, misschien vuil opgehoopt of zo. Let Wel: dit kun je niet met contactspray of WD40 of wat dan ook van buiten af schoonmaken. Het moet uit het handvat gehaald worden om schoon te maken.

Overigens, IN het plastic gedeeltje zitten/een koperen stripje(s), en dat is het werkelijke contact....

Succes,

Harmony,
Hans.
( heeft zoiets ook gehad, lang geleden in 2010 )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver norby
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 okt. 2018 23:01 
of evt een gebruikte schakelaar kopen, heb ik ook gedaan bij bor motoren en die geven ook garantie erop/
nb

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 okt. 2018 10:08 
Van Hans foto's ontvangen van het binnenwerk, deze van het weekend maar is uit elkaar halen.
Ben benieuwd!

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 27 okt. 2018 09:22 
Idd, stuurhelftje uit elkaar halen. Heb het ook al tweemaal moeten doen en eerlijk gezegd. Die schroeven die er in zitten zijn de hel! Succes

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 28 okt. 2018 11:46 
Helaas... de vorige eigenaar heeft 1 van de interne schoefjes helemaal kapot gedraaid...
Gelukkig is er wel een nieuw schakelaar onderweg, hopelijk zit daar een goed schroefje in, dan die als donor dienen... voor nu dus eventjes vastgelopen

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 28 okt. 2018 12:48 
Omdat wachten niet leuk is... heel rustig het schroefje toch los gekregen!
En met de fotocollage van Hans aan de slag gegaan, alles gepoetst, schoongemaakt en zelfs een draadje vast gesoldeerd te hebben: alles werkt weer zoals het hoort!

Nu de kill switch nog fixen, maar het eerste is opgelost!

Hans, nogmaals bedankt!

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 28 okt. 2018 13:17 
Kill switch dacht ik ook even op te lossen... uit elkaar, super smerig: prima, alles poetsen... dan doet ie het weer! Toch?
In theorie klopt dit vast... maar als iemand de zwart/witte draad heeft afgeknipt... dan gaat dit uiteraard niet op!

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 28 okt. 2018 15:38 | Aangepast door: Hansv 
certifiable:
alles werkt weer zoals het hoort!

Kijk, dat zijn de betere resultaten.

certifiable:
als iemand de zwart/witte draad heeft afgeknip

Dan gaat het niet zo maar werken. Dus: zwart/witte draad verlengen, herstellen, vervangen, en voor je het weet, weet je dat ook weer!

Harmony,
Hans.
( is ook met kleine draadjes begonnen.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 28 okt. 2018 19:49 
Mocht iemand toevallig deze schakelaar binnenkort nog open hebben of oude foto's hebben... graag!
Het is mij onduidelijk welke draad waar op moet komen...

Volgens mij heb je 3 draden:
Groen, zit nog vast
Zwart, doorgeknipt
Zwart/wit, doorgeknipt

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 29 okt. 2018 08:35 | Aangepast door: Hansv 
Volgens mij, en volgens het schema, zou je eigenlijk maar TWEE draden daar in die kill-switch mogen vinden. Alleen Groen en Zwart/Wit. Schakelaar maakt linksom verbinding tussen Groen en Zwart/Wit, en rechtsom ook. Daarmee de CDI aan massa leggend, en zo wordt de ontsteking uitgeschakeld.
Het schema vind je HIER .

De zwarte draad in de rechter stuurhelft-schakelaar is 12volt, voor de verlichting. Die zit daar ook.
Ik denk dat als je zwart/wit hersteld, dat je schakelaar ok weer werkt.


Harmony,
Hans.
( die eens zal kijken of er in de schuur nog zoiets ligt, voor de foto )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 29 okt. 2018 10:06 
Ah zou kunnen dat die zwarte dan nog heel is hoor! (Beetje lastig kijken was het, maar dat zwart wit geknipt is weet ik zeker)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 29 okt. 2018 17:39 
Nee, helaas, geen rechter handvat schakeldeel los in de (rommel) bakken in de schuur. En het lijkt me geen goede actie om de werkende rechter schakelset van de Rode Rakker los te halen voor een foto-tje. Dus: deze keer niet.

Harmony,
Hans.
( misschien dat iemand anders .... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 29 okt. 2018 18:48 
Ach, als er daadwerkelijk maar twee draden aanzitten, dan meet ik het wel even door... kan nooit een moeilijke schakelaar zijn dan!
Toch bedankt!

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Problemen knipperlichtschakelaar

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven