Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

demonteren middenbok

 
Schrijver Ray
Gast 
#1 | Geplaatst: 6 april 2004 09:34 
Hoi!
In het kader van de onderdelenbeurs ben ik alles aan het verzamelen en heb nu reeds een doos of 5 gevuld. Ik heb ook nog een frame staan, met een goede middenbok. Die wil ik graag demonteren en ter verkoop aanbieden, maar ik begrijp uit eerdere postings dat je moet hakken, zagen en slopen om 'm eraf te krijgen. Klopt dat (want dan laat ik 'm zitten en gaat ie met frame en al naar de stort) of is er een andere manier om 'm redelijk makkelijk los te krijgen?
Ik hoor het graag!
Groeten
Ray (die het wel jammer vind van het frame..)

Schrijver terry

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 april 2004 09:57 
Ray,
heb er gisteren ook zo ééntje gedemonteerd. Als het al van in het begin moeilijk gaat en deze vastgeroest zit kan het inderdaad wel lang duren. Deze ging wel makkelijk en zal hem dus zondag ook meebrengen.
Heb er ook al één gehad waar het wel slijpen en breken was. PS. als je het toch lukt vergeet de lager er niet uit te kloppen uit het frame. Ben er zo ook al één vergeten te demonteren. Ligt nu ergens op het stort.
Tot zondag
Startie

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 6 april 2004 09:59 
volgens mijn bescheiden mening moet je de middenbok er gewoon af kunnen schroeven tenminste bij mijn CXen kan dat maar ik heb twee CXen eurosport.
Twee boutjes dop 14 en dan de veer er af en dan is de bok los.
mvg. Beussie

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 6 april 2004 14:20 | Aangepast door: Admin 
Ik heb mij custom zover gestript dat ik ook aan die middenbok toe ben (www.bijonsthuis.demon.nl). Zal mij benieuwen.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver marcel
Gast 
#5 | Geplaatst: 6 april 2004 17:35 
reken maar op zagen, hakken, slijpen, branden en vloeken.
Heb 2 keer middenbok gesloopt; was 2 keer bagger.

marcel hogt

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 6 april 2004 20:13 
en de mijne waar we de vorige keer over gediscusieerd hebben: ik ben er nog niet eens echt aan begonnen...

mij werd o.a. sterk verhitten van de bok aangeraden. (om dan de as eruit te kloppen) Als je wilt voorkomen dat de motor in de fik vliegt, moet je wel een beetje oppassen.
Gr. Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver Ray
Gast 
#7 | Geplaatst: 6 april 2004 22:10 
Nouja, het gaat om een kaal frame van een slopert, dus da's niet zo erg, En met fikkende CXen heb ik nou ervaring...phuuuuu. Ik ga eerst maar eens kijken of er uberhaupt interesse voor is.........
Groeten
Ray (die niet van bokkige dingen houdt)

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 demonteren middenbok

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven