Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

cx650E startmotor

 
Schrijver Karel van t Laar
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 jan. 2019 21:45 
amsilverwing
Beste Silverwing

Ik heb een cx650E gekocht en heb nog problemen met de startmotor. Deze maakt een droge tik en blijft dan "hangen".
Het kan ook zijn dat dit komt omdat de accu niet goed oplaadt.
Is er iemand die deze cx650E eens goed kan onderzoeken op dit punt? Verder is het een plaatje dus zeker nog de moeite waard om er aan te werken. Hoor graag als je kan helpen.

Groeten Karel

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 jan. 2019 22:39 
Karel van t Laar:
problemen met de startmotor. Deze maakt een droge tik en blijft dan "hangen".

Het kan zo simpel zijn als een vuil / versleten start relais. Dan hoor je alleen een 'tik' en verder gebeurt er helemaal niets. Je kunt proberen het relais te overbruggen. Dwz, de schakelcontacten kortsluiten, als het contact op 'on' staat.
Dan weet je al weer wat meer.

Harmony,
Hans.
( heeft vaker een relais open gehad )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 2 jan. 2019 09:44 
Hallo Karel. Waar staat deze CX650?
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 jan. 2019 10:09 
Je kan ook met start kabels de auto accu er op zetten. GrWim .

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 jan. 2019 12:14 
De startmotoren van de 650 modellen hebben wel vaker problemen. Het gaat dan meestal om een massa probleem intern in de startmotor.

Hier kan je meer lezen over hoe dit op te lossen: http://www.vanengelenhoven.net/GL650.htm

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 2 jan. 2019 12:31 
Stap 1 is denk ik zorgen voor een volle accu, als deze niet meer goed meer is, moet je je denk ik afvragen waarom? Accu zelf gaar, laad systeem motor gaar?

Voldoende power is sowieso handig om te zien wat het probleem is, maar kan ook zomaar start relais zijn ipv de startmotor zelf.

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 jan. 2019 15:39 | Aangepast door: amsilverwing 
Hallo Karel
Haal de startmotor eronder vandaan.
Vervolgens uit elkaar halen goed ontroesten als er roest in zit wel voorzichtig aan doen.
En kijk goed uit dat je de vulringen op zijn plaats houdt.
Dan wat erik1 schrijft uitvoeren.
Kijk ook goed naar de massakabel die van de startmotor naar je accu gaat.
De cx650 start vlot als deze koud is en als de motor warm is gaat het iets minder.
Dit komt door de compressie.
het is ook makkelijk als je verteld waar je woont er is veel kennis onder de cx leden.

andre uit den helder
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Karel van t Laar
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 6 jan. 2019 22:24 
Beste motorvrienden,

Heel erg bedankt voor de reacties!
Ik ben inmiddels zover dat de startmotor weer goed draait. Er was te weinig spanning!

Nu nog doormeten hoe het komt dat de nieuwe accu zo rap leeg trekt. Ik wil nu de dynamo en spanningsregelaar dooeten. Ik woon in Rotterdam en kom graag in contact met iemand doe me daarmee kan helpen.
Ben echter tot begin febr op vakantie.

Hartelijke groeten,
Karel

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 cx650E startmotor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven