Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Welk type CX500 heb ik?

 
Schrijver Apojo
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 13 jan. 2019 17:17 
Ik heb sinds kort een CX500 omgebouwd als een cafe racer maar mij is het niet duidelijk welk type ik nu of dat het een samenraapsel is.

Uiterlijk lijkt hij veel op de CX500C (een kleine tank).
Het frame nummer begint met PC01 en een volgnummer 2209...
Het bloknummer begint met CX500E en een volgnummer 2030...
Carburateurs zijn VB36A.

Is dit een originele complete motor of een samenraapsel van frame, blok en carburateurs?

Heeft dit blok al een verbeterde distributie ketting spanner of is dit iets wat nagekeken moet worden?
Wie kan mij duidelijkheid verschaffen?

Bij voorbaat dank voor een reactie.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 13 jan. 2019 18:54 
Frame nummer beginnend met PC01 is volgens de tabel elders op deze site een 'C' , bouwjaar tussen 1979 en 1983, waarbij volgnummer 2209 verwijst naar een CX500-C-B , bouwjaar 1981-1983
Motornummer begint met een CX500E, en dat is vrij gebruikelijk, als je de E als 'engine' leest. Nummer 2030 lijkt mij in deze samenhang naar een CX500 Custom wijzen.

Dus is het volgens mij een CX500-C-B

Carburateurs? Effe geen idee.....

Het nummer van het blok kan zo maar flink afwijken van het frame nummer.
De verbeterde nokkenas ketting spanner zou op een 1981 model al moeten zijn ingevoerd, heb ik meen ik eens gelezen.

Harmony,
Hans.
( leest ook andere delen van de site, dan alleen het forum )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 13 jan. 2019 19:02 | Aangepast door: MAST 
Hallo Apojo, een frame dat als nr PC01 heeft, en volgnummer 2209 zou een CX500C-b moeten zijn uit 81-83. Een motorblok met CX500E wil NIET zeggen dat het een CX500E(urosport) is. In dit geval staat de E voor "Engine" . Het volgnummer 2030... geeft aan dat het een van de eerste blokken moet zijn geweest.(1978-80).
Waarschijnlijk dus een samenraapsel van frame en motorblok.
Als de distributie ketting spanner aangepast is door een officiële dealer, zouden er drie ingeslagen puntjes moeten staan bij het motornummer.
Marcel. (naschrift, HansV was me net voor met zijn reactie)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 jan. 2019 22:03 
Hoi Jos.

het blok met CX500E-2030xxx is van 1978 en valt in de serie 2000001-2034366 waarvoor Honda toen een terugroep actie deed voor de kettingspanner, de drie puntjes die MAST noemt horen er dan bij herstel in geslagen te zijn, op het blok links voor het serienummer.

Als ze er niet staan wil dat niet zeggen dat het niet gedaan is, de kans dat het blok nu nog loopt met de originele spanner is klein.

Inspectie van buiten het blok is op z'n minst lastig zo niet onmogelijk, nooit geprobeerd. Maar je zou met zo'n endoscoopje door het inspectie gat rechts op het blok kunnen kijken of je de nieuwe spanner al hebt met blokje achterop in het midden. Ik heb er nog nooit een originele zonder gezien....

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Apojo
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 jan. 2019 22:42 
Allen,

Bedankt voor de reacties. Ik ga het controleren!

Groet,
Jos

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Welk type CX500 heb ik?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven