Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

pasvorm balanspot

 
Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 maart 2019 10:30 
goedemorgen

Ik ben aan het knutselen met een uitlaat. Nu heb ik een mooie originele balanspot ´op voorraad´ liggen. Hoe kan ik zien of deze voor een CX500ZAB of voor een Custom is? Als ik me goed herinner is er verschil tussen deze twee.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 3 maart 2019 11:34 
Goedemorgen Floris. Als ik bij CMSnl kijk zie ik verschil in onderdeelnummers voor de custom balanspot en de ' gewone'. Maar waar dat verschil in zit? Ik meen dat de bevestiging van de hitteschildjes iets anders is. De einddempers van een custom zijn ook anders dan van een ZAB maar hebben (dacht ik) wel dezelfde diameter bij de balanspot.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 maart 2019 12:14 
Hallo Floris,

zoals Marcel al zei zijn de schildjes anders, bevestiging verschilt. Als je dat bij gebrek aan die hitteschildjes niet kan vergelijken dan dacht ik dat je nog naar de lasnaad links zou kunnen kijken. Voor zover ik weet is die bij de voetsteunen voor een Z/A/B box recht, voor een C zit daar een "deuk" vanwege de C-voetsteunen die naar voren steken.

Ik heb paar weken geleden C-steunen aan een B-frame met Z-pot gezet, en dan tikken de voetsteuntjes net tegen de H-box lasnaad, vandaar die kennis

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 maart 2019 12:16 | Aangepast door: JiMi 
Wat Marcel zegt klopt. De hoek van de pijpen is ook anders.
"The H-boxes are not interchangeable between the Custom and Standard/Deluxe due to a difference in the angle of the pipes and screw locations for the chrome heat guards." (bron)

Maar hoe je vervolgens kunt zien welk type je in handen hebt als je geen referentie-exemplaar hebt? Dat weet ik helaas niet.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 maart 2019 16:08 
beste,
Voor het c model zijn er twee verschillende balans potten in omloop.
De meeste hebben gewoon de cx500 oermodel uitvoering.
Echter de grijze import kan een ander model balans pot er onder hebben.
Deze is niet leverbaar.

Waar zit het verschil in:
De lengte van de uitgaande pijpen is grof weg een cm of 4 langer.
En dat is dus dan ook gelijk het probleem, want je komt dan niet meer uit met je eind dempers.

Dus, klopt dat er twee modellen zijn, honda origneel.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 pasvorm balanspot

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven