Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Vastzitten voorrem CX 500 C 1983.

 
Schrijver Arjen
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 april 2004 09:14 
Linkervoorrem inmiddels losgehaald en uit elkaar gehaald. Daar stuit ik op een "ronde holle bus" die als zuigertje werkt. Hij wil echter niet meer op en neer. Hoe kan ik olie aflaten in dit systeem want die moet ik toch kwijt? Ik wil daarna het busje schoonmaken, glad maken en licht invetten om het daarna weer te monteren. Olie erin en remmen maar ...?

Maar wat is een goede methode om de olie weg te krijgen. Alles lijt muurvast te zitten. Iemand hiermee ervaring?

Schrijver terry

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 april 2004 10:17 
Beste Arjen,
demonteer de remkabel van de zuiger alsook de ontluchtingsnippel. Let op dat de remvloeistof niet in aanraking komt met bv. gelakte delen. Remreservoir zou nu leeg moeten komen.
(zachtjes de remhendel bewegen kan helpen)
Verwijder de O-ring die de "ronde holle buis" vasthoudt door deze bus eerst naar binnen te drukken als dit mogelijk is. Kijk of er geen krassen of deuken zijn en meet ook even de buitendiameter. Bij dubbele schijf is dit 38.090mm; bij enkele 42.765
Reinig de zuiger zowel aan de binnen -en buitenkant. Alles terug monteren;let op lekken. Vullen met remvloeistof en goed ontluchten (kan een tijdje duren) Controleer ook alle rubbers van de remklauw.
Veel succes
Startie

Schrijver fomoco
Gast 
#3 | Geplaatst: 9 april 2004 14:49 
Een stomme truuk is op de ontluchtingsnippel een vetspuit te monteren en dan de cilinder vol vet te spuiten met de nodige druk. Gewoonlijk komt ie er dan wel uit. Bij montage speciaal remmenvet gebruiken hé, ander krijg je een vreemde reactie tussen remolie en gewoon vet. Bij mij zaten ze allebei muurvast en heb ze er uit gehaald met behulp van de bankschroef en een griptang. Gelukkig heb ik een metaaldraaibank en heb de zuigertjes dan netjes in inox gedraaid. Heb van de gelegenheid ineens gebruik gemaakt om siliconenremvloeistof te gebruiken. Geen vastgeroeste zuigers meer. Groetjes

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 april 2004 17:49 
rEM ONTLUCHTEN DOE JE OP DE OUDERWETSE MANIER
PLASTICK SLANGETJE OVER DE ONTLUCHTINGS NIPPEL SCHUIVEN ANDER EIND IN EEN COLA FLESJE OF IETS VAN EEN ANDER MERK NIPPEL IETS OPENDRAAIEN RESORVAAR VULLEN MET REMOLIE EN LANGZAAM POMPEN TOT DAT ER ENKELT OLIE UIT KOMT VENTIEL DICHT EN EEN PAAR KEER POMPEN EN DE REMMEN DOEN HET WEER PERFEKT LET OP RESORVAAR DRIEKWART VULLEN EN NIET MEER DAN DEKSEL ER OP [ZO KAN JE OOK JE REMOLIE VERVERSEN]OLIE BIJ JE AFGEWERKTE OLIE DOEN EN DEZE DAN WEG BRENGEN
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Arjen
Gast 
#5 | Geplaatst: 9 april 2004 19:18 
terry, fomoco en ouwe_jan: hartelijk bedankt voor jullie snelle reactie. Zondag kan ik aan de gang ...!

Groet, Arjen.

Schrijver udent

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 april 2004 21:57 
en hoe krijg je hem eruit??

oplossing: een vetnippel in de plaats van de slang , of de ontluchtingsnippel eruit en daar de vetnippel erin, dan pers je met de vetspuit zo de zuiger uit de cilinder.
Je kan daarmee wel 500 bar druk persen.als een cilinder eruit komt, lijmtang erop en tegenhouden, zodat de andere eruit geperst kan worden.

succes Theo.
theo cx ds

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Vastzitten voorrem CX 500 C 1983.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven