Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Slippende koppeling

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver johan
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 april 2004 15:45 
Mijn koppeling slipt soms in de lagere versnellingen boven de 7000 toeren. Ik heb eens wat gezocht, en het zou weleens aan de veren kunnen liggen. Metalen O-ringetjes erussen zou moeten helpen?
Is er misschien iemand die mij kan helpen (al is het alleen maar meekijken) dit probleem op te lossen? Het zou namelijk mijn eerste reparatie aan de CX zijn, en ik heb hem nog nooit los gehad.
Het slippen gebeurt trouwens incidenteel, dus het heeft niet echt haast. Bedankt!

Schrijver fomoco38
Gast 
#2 | Geplaatst: 10 april 2004 16:57 
Zelfde probleem hier. Slipt ook enkel bij hogere toerentallen of rond de 150 kmh. Bij fors optrekken geen slippen. Zou dus toch aan de veertjes kunnen liggen dan. zal er eens nieuwe laten maken dan. Ik weet dat ze nog verkrijgbaar zijn maar laten maken is beter, dan kan ik ze wat sterker laten maken. Groetjes

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 april 2004 19:52 | Aangepast door: Floris 
Postorderhuis Vogel (Duitsland) verkoopt voor de CX 500 versterkte koppelingsveren.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver johan
Gast 
#4 | Geplaatst: 10 april 2004 20:01 
Bedankt Floris! Fomoco38, samen bestellen? Dat bespaart weer portokosten.

Schrijver johan
Gast 
#5 | Geplaatst: 10 april 2004 20:03 
Domme vraag waarschijnlijk, maar wanneer ik het koppelingsdeksel open haal, moet ik dan naderhand een dichting vervangen? M.a.w. moet ik die dan ook bestellen? Of is de bestaande afdichting herbruikbaar?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 april 2004 20:46 
Als het deksel los is geweest dan heb je een nieuwe pakking nodig.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver johan
Gast 
#7 | Geplaatst: 10 april 2004 22:24 
Bedankt! Dus als ik een "Kupplungsdeckeldichtung" bestel, samen met de versterkte veren, heb ik genoeg? Plus motorolie natuurlijk (10W40 mineraal).

Schrijver Floris
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 10 april 2004 22:36 
Als je toch bezig bent, doe dan ook maar een nieuw oliefilter.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver fomoco38
Gast 
#9 | Geplaatst: 12 april 2004 18:41 
Ik weet niet vanwaar johan is maar ik woon in Deurne / Belgie. De veertjes heb ik niet echt nodig voor dit moment aangezien ik met mijn motor nooit op de snelweg of zo kom. Ben nogal het rustige bompa type begrijpt u. Maar toch bedankt voor het aanbod.
Groetjes

Schrijver johan
Gast 
#10 | Geplaatst: 13 april 2004 11:56 
Dan is het samen bestellen niet handig, want ik woon namelijk in Woerden / Nederland.

Schrijver JWH
Gast 
#11 | Geplaatst: 19 april 2004 15:12 
Voor je de boel gaat openmaken zou ik eerst eens kijken naar de olie die je gebruikt. De CX heeft een natte koppeling, d.w.z. dat de platen in de olie rondslingeren. Gebruik je moderne syntethische olie; heb je een grote kans dat je koppeling gaat slippen. Gebruik je een moderne halfsyntethische of minerale olie, zal je zien dat je (veel) geld bespaart en bovendien na een poosje een minder slippende koppeling hebt.
Mocht dit niet helpen, dan kan het het geval zijn dat je koppelingsplaten en/of veren inderdaad aan vervanging toe zijn.

Overigens: Als je de deksel er af haalt is het verstandig de pakking te vervangen.

Gr.
Jan Willem

Schrijver johan
Gast 
#12 | Geplaatst: 27 april 2004 09:49 
Het had waarschijnlijk te maken met het feit dat de motor een aantal maanden heeft stilgestaan. Ik gebruik hem heel regelmatig, en ik heb nu absoluut geen last meer van slip.

Schrijver fomoco38
Gast 
#13 | Geplaatst: 30 april 2004 16:24 
Heb vandaag vrijdag mijn koppeling vervangen door een aftermarket model. Gelukkig had ik een metaaldraaibank ter beschikking want een van de platen paste niet in de binnenkorf. De doormeter was te klein. Heb ook versterkte veren meegenomen maar niet gemonteerd omdat de buitendiameter een halve milimeter te groot was en dus niet in de uitsparing ging. Dus maar de originele gemonteerd. Na het starten van de motor en in versnelling te zetten kruipt de fiets naar voor (logisch) en is dan niet uit versnelling te krijgen zonder motor af te zetten. Met de koppeling bij te regelen is het iets beter maar denk dat deze zich zal moeten "zetten" na verloop van kilometers. Mijn advies: koop origineel. Tis duurder maar geeft toch wel minder problemen. Groetjes

Schrijver Floris
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 30 april 2004 21:14 
Formoco, ik zou graag willen weten welk merk/fabrikant je hier beschrijft.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver fomoco38
Gast 
#15 | Geplaatst: 1 mei 2004 19:04 
Die koppelingsplaten zijn van EBC en zijn heavy duty clutch plates. Nr: 1146 en kosten 63.27 euro. Bij het uit de doos nemen hebben ze een kurkachtige kleur. Je moet ze voor gebruik 2 uur in olie leggen voor te installeren. Ze hebben allemaal dezelfde struktuur en uitzicht buiten dat er 1 dikker is. Niet zoals de originele die 2 soorten patronen hebben. Nu ik de oude originelen heb ga ik eens kijken voor platen die uit een automatiche versnellingsbak komen. Volgens mij zijn dat dezelfde. Groetjes

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Slippende koppeling

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven