Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

seriele spanningsregelaar type Polaris SH775 op CX ?

 
Schrijver rupert
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 30 juni 2019 13:29 
Na lang stilstaan zou ik mijn CX500 Custom opnieuw willen rijklaar maken maar ....
De spanningsregelaar heeft jaren geleden de geest gegeven en ik moet hem nog altijd vervangen.
Nu vraag ik me af : heeft iemand ooit een serie-regelaar gemonteerd in plaats van de originele shunt-regelaar ?
Klassiek is de Polaris SH775, maar die is flink groter dan de originele R&R.
Waar zou je die kunnen monteren ?
Op een 500C is er zo weinig plaats over . . .

Bedankt,
Rupert

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 juli 2019 16:36 
Hoi Rupert,

Ik weet dat er andere spanningsregelaars mogelijk zijn, welke ben ik niet in thuis, ik meen wel dat er al eens over gesproken is o deze site, heb je de zoekfunctie al uitgemolken?

Groet Erik

Schrijver rupert
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 juli 2019 17:22 
Erik,
Ik heb het forum al doorzocht op polaris en serial en SH775 maar zonder succes. Vandaar de vraag. Een serie regelaar is nieuwe technologie die in de jaren '80 niet mogelijk was en daarom ook niet op de cx-en zit. Op internet vind je wel veel info van eigenaars van andere merken motoren die de omouw wel al deden. Ik was benieuwd of dit ook al met een CX gebeurd was. Misschien moet ik eens op de Duitse site kijken.

Toch bedankt voor je reactie.
Rupert

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 juli 2019 20:19 
Hmm, een SSH 775 zou even groot moeten zijn als een FA020, kijk eens wat anderen daarmee gedaan hebben. Voor een C kan ook eens rechts kijken, daar zit dat stuk plastic voor boekje en zo, moet je ook wel wat ruimte vrij kunnen maken.

En een SSH 775 is wel heel mooi, maar ook echt duur en slecht te krijgen (anders had ik er ook wel eentje ) . Wel een FA of SSH nodig voor als je een LiPo accu of dergelijke hebt, maar kan je niet gewoon een standaard exemplaar als vervanger gebruiken? Mooi genoeg voor voor een standaard of AGM type accu, eventueel met de bekende aanpassing voor de zwarte draad.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Pouw
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 juli 2019 10:54 
brinkcx:
En een SSH 775 is wel heel mooi, maar ook echt duur en slecht te krijgen

Ik heb er eentje uit Amerika laten komen via een bevriende relatie.
Er zijn wel ongelooflijk veel neppers in omloop.
Zelfs Carmen Electronics verkoopt er eentje die uiteindelijk geen series regulator type is

Schrijver rupert
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 2 juli 2019 11:24 
Frans,
Juist ja, aan de andere kant is plaats zat. Dan moet het reservesetje werkgerief wel weg, maar als we het daarvan moeten hebben in geval van nood ...
Vlak bij ons is een dealer van Polaris. Ik ga daar eens horen wat hij kan leveren.
Mijn doel is vooral om de generator te ontlasten. De vorige is doorgebrand na een defekt aan de regelaar en dat wil ik niet meer meemaken...

Bedankt voor de tip,
Rupert

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 3 juli 2019 13:50 
En dan heb je ook nog de 847 tegenwoordig, zie bv hier (klik). Let ook op de info over namaak spul en link naar videootje daarover.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 4 juli 2019 11:47 
en ik bedoelde natuurlijk SH775, dat SSH is er per ongeluk in geslopen, helemaal automatisch. Zat nog in de tiep vingers uit het (werk) verleden .........
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver rupert
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 16 juli 2019 18:46 
Bon, de "echte" SH500 van Polaris is nog op voorraad en kan op enkele dagen geleverd worden, maar ....
hij kost 280 eur !
en dat is het dan toch weer niet waard.
Dus toch maar een standaard regelaar gekocht via internet.

Einde van het verhaal
Rupert

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 seriele spanningsregelaar type Polaris SH775 op CX ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven