Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

troep in carterontluchting slang

 
Schrijver bas78
Gast 
#1 | Geplaatst: 13 april 2004 15:53 
Een aantal weken terug viel me op dat er nogal wat vettige witgele troep in de slang van de carterontluchting zat. Dus de slang schoon gemaakt, maar nu zit dat spul er weer in. Voorheen heb ik het er nog nooit in zien zitten.

Iemand enig idee of dit normaal is? De laatste keer olie verversen zal zo'n 3000 km geleden zijn geweest ergens in oktober.

groeten,
Bas

Schrijver frans
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 13 april 2004 16:35 
Bas,

Rijd je veel korte ritjes? Waarschijnlijk is dit condenswater. Wanneer je langere ritten maakt wordt de motor warmer en heeft het meer tijd om al het water te laten verdampen.

Schrijver bas78
Gast 
#3 | Geplaatst: 13 april 2004 22:48 
De laatste tijd waren het inderdaad veel korte ritjes voor woon-werk verkeer (een kilometer of 6-7). Daarvoor reed ik zo'n 3x per week van Breda naar Nijmegen, dus vandaar dat ik er toen geen last van had.

Bedankt voor de snelle reactie, hoef ik me dus geen zorgen te maken over m'n CX!

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 23 april 2004 13:11 
nou ja geen zorgen, water is niet zo goed voor staal en ijzer. toch af en toe helemaal goed heet rijden denk ik dan...

theo

Schrijver bas78
Gast 
#5 | Geplaatst: 23 april 2004 17:42 
Daar zit wel wat in ja! Ik was dan ook wel van plan om er van 't weekend nieuwe olie in te gooien. Iemand enig idee of het verstandig is om eerst een cleaner zoals Forté Motor Flush d'r in te doen? Iemand ervaring met dat spul?

Bas

Schrijver tmoons
Gast 
#6 | Geplaatst: 13 mei 2004 14:35 
ik weet niet of dit related is,
maar ik zag vanmorgen (na een ritje van 60 KM snelweg) een paar druppels olie onder mijn motor liggen. de druppels bleken uit het slangetje dat net voor de achterbrug naar beneden komt te komen.
waarkomt dat slangetje vandaan? en waarom komt daar "opeens" olie uit?

theo

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 troep in carterontluchting slang

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven