Inmiddels is het nieuwe motorblok op de motor gemonteerd, rijd echt een stuk beter!
ik heb meteen het uitlaatband van de motor vervangen voor zwarte, een een ander (zwart) stuur op de motor gezet:
IMG_5969 by
Bas van Eeden, on Flickr
Enige probleem wat ik nu nog heb is het stationair lopen, dit wil niet lukken.
hoge toeren is allemaal geen probleem en hij rijd echt lekker, stottert niet niks.
onderin bij stationair is het echter alleen maar stotteren, inhouden en "verslikken".
Het probleem richt zich bijna volledig op de rechter cilinder, links doet het een stuk beter en wanneer ik de motor start en voel aan de uitlaatgassen voelt deze krachtiger en veel warmer.
het voelt aan alsof de motor onder de 2500 toeren langzaam inzakt. zodra je boven de 2500 gaat word ie ineens wakker en gaat ie als een trein.
hier zie je een beetje wat ik bedoel:
Wat ik tot nu toe heb geprobeerd om dit beter te maken, (het is hierna zeker beter geworden, oppakken in lage toeren gaat al iets beter.)
Carburateurs uit elkaar gehaald en sproeiers e.d schoongemaakt, kanaaltes e.d uitgespoten.
Slow-Jet sproeier geboord, schroefdaad getapt, eruit gehaald en schoongemaakt (danku marco becker voor de youtube video).
ACV rubbertjes nagekeken, deze zijn denk ik door de vorige eigenaar vervangen want zijn zo goed als nieuw.
inlaatbuizen, zien er ook nieuw uit, gecheckt met remmenreiniger tijdens het draaien.
bovenkant van de carburateurs eraf gehaald en schoongemaakt, ook bij de luchtsproeiers nog even gekeken en doorgespoten.
gaskleppen op het oog gelijk gezet
stationair schroeven helemaal ingedraaid, vervolgens 2 volledige slagen terug gedraaid (2x 360 graden)
Bougiedoppen omgedraaid om te checken of het daar aan kon liggen.
bougiedoppen zijn al voorzien van balpen veertjes ipv weerstanden.
de setup is als volgt:
Open Filters
Sproeiers: 78 / 122
Rechte pijpen met einddempers waar een decibel killer inzit + er is een buisje in de uitlaat gelast met een opening van 13mm zodat deze niet helemaal "open" is.
Aangepaste CDI unit via Marco Becker.
heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Zit dit in de carburateurs of kan het ook wat elektrisch zijn? kapotte bobine o.i.d.?