Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

remrevisie

 
Schrijver JosvanR
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 april 2004 14:47 
Ik ben niet heel erg onder de indruk van de remcapaciteit van mijn huidige remmen. Nu heb ik nog twee remklauwen liggen waarvan de cups weliswaar wat vastzaten. Ik heb de cups er inmiddels uit kunnen halen met veel WD40. Heeft iemand een goed adres voor mij voor een revisieset? wat zit daar overigens allemaal in en wat kost zoiets?

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 16 april 2004 14:54 
Hallo Jos, heb je het al bij Vogel in Duitsland geproberd?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ray
Gast 
#3 | Geplaatst: 17 april 2004 23:41 
En wat dacht je van Motozoom.nl, die hebben ze ook. Kan je online bestellen.
Jos, wil je mij aub je mailadres mailen? Ik heb nog een vraagje nav onze laatste communicatie, daar klopte van mijn kant iets niet.
Mail je me even alsjeblieft, want ik kan je mailadres niet vinden..
r.nijskens@wxs.nl
Groeten en alvast bedankt,
ray

Schrijver Age hettema
Gast 
#4 | Geplaatst: 18 april 2004 08:27 
jOS,
Het schijnt als je andere remleidingen gebruikt (metaal) dat de druk directer is. Schijnt wel kostbaar(der) te zijn. Ik heb dit zelf niet geprobeerd.

Age

Schrijver Ray
Gast 
#5 | Geplaatst: 19 april 2004 00:08 
Yep, ik heb een staalflex leiding van suur naar verdeler, en dat scheelt al. Als je de twee van verdeler naar de remklauwen ook nog vervangt scheelt dat ook weer: een veel directer en harder remgevoel...
Groeten
Ray ( maar een Cx blijft soft remmen!)

Schrijver idsart
Gast 
#6 | Geplaatst: 19 april 2004 09:30 
Hoi Jos.
Zorg er voor dat de zuigers goed gangbaar in de remklauw zitten. Maak de zooi niet schoon met peut of wasbenzine, de remcupjes kunnen daar niet tegen. Wat voor leiding je ook gebruikt, de remwerking zal niet beter worden, het gaat om de druk die je kan opbouwen.
Voordeel van staalomvlochten leiding is dat het remhandle harder aanvoelt. Als dat dus echt zo is zou je kunnen overstappen op een hoofdremcilinder met een kleinere diameter, dan bouw je meer druk op. Het kan zijn dat de hoofdremcilinder van een CX met een enkele schijf ook een kleinere diameter heeft.
Voor betere remwerking moet je ook prima remblokken hebben, dus koop kwaliteit.

Idsart

Schrijver JWH
Gast 
#7 | Geplaatst: 19 april 2004 14:53 
Hoi Jos,

Ik heb zo'n staalomvlochten leiding op mijn fiets en dit werkt inderdaad beter dan de originele remleiding. Ik weet echter niet of, gezien de prijs van deze 'buis', het een zinnige investering is als je niet toch aan vervanging toe ben. Ik heb trouwens geen idee hoe lang de originele leiding officieel mee gaat. Een tip vor het schoonmaken van remmen (kreeg ik van Marco Becker); Koop bij bv. Brezan een spuitbus (of twee, 't is niet zo duur) remmenreiniger. Je staat versteld van het gemak waarmee je de boel dan schoon en goed gangbaar krijgt. Doe het alleen wel buiten of goed geventileerd....

Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#8 | Geplaatst: 19 april 2004 23:45 
Goeie remblokken maken veel verschil. Ik had ooit nog originele, die waren erg goed; toen EMG, die remden tamelijk slecht; nu ga ik Polo proberen. Die heeft drie kwaliteiten, en ik probeer binnenkort de middelste. De hoogste kwaliteit is Brembo. De leidingen bepalen hoe direct de reactie is, de remkracht wordtr door de blokken bepaald.
Tinus

Schrijver John Verschuren
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 20 april 2004 21:38 
Of kijk anders eerst bij Roukama in West-Knollendam die heeft ook een hoop

john
JWVerschuren

Schrijver coenox

Voorzitter 
#10 | Geplaatst: 20 april 2004 21:42 
Ik heb ook staalflex remleidingen gemonteerd. Maakt een wereld van verschil.
Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver JosvanR
Gast 
#11 | Geplaatst: 21 april 2004 00:57 
Ik ga het allemaal proberen! (te beginnen bij de goedkoopste oplossing) Thanx

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 remrevisie

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven