Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

vulkaniserende plakband

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver peterharm
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 april 2004 16:58 
Voor de inlaatrubbers waar scheurtjes in zitten zoek ik zelf-vulkaniserende tape. Vernieuwen van de rubbers is erg duur en deze tape schijnt ook te werken, aldus sommigen van de CX club.

Drie automateriaalzaken, drie doe-het-zelfzaken en een grote ijzerhandel konden me niet aan die tape helpen...
Een van jullie misschien ?
gr,
peter

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 16 april 2004 19:00 | Aangepast door: MAST 
Hallo Peter, kijk even op het prikbord.
Misschien kom je daar verder mee?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver cb-kees
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 april 2004 20:09 
Bij een zaak die in antenne-materiaal doet.....word gebruikt voor kabels waterdicht af te plakken...

suc6 cb-kees

Schrijver johan
Gast 
#4 | Geplaatst: 16 april 2004 22:52 
Dan moet ik ook maar eens op zoek naar een zaak in antenne-materiaal in Utrecht of omstreken. Want mijn aanzuigsteunen beginnen ook scheurtjes te vertonen. Ik merk nog niets aan de motor, maar daar wil ik in principe ook niet op wachten.

Schrijver cx
Gast 
#5 | Geplaatst: 16 april 2004 23:09 
stukje bromfiets binnenband doet wonderen

Schrijver johan
Gast 
#6 | Geplaatst: 16 april 2004 23:11 
Moet ik alleen de inlaatrubbers plus steunen losschroeven, of moeten ook de carburateurs losgehaald worden? In dat geval moet ik maar eens zien hoe en wanneer ik dat doe. Nog maar even goed het wphb bestuderen :-)
Inmiddels is de O-ring bij het schakelpootje al wel met succes vervangen.

Schrijver rupert
Gast 
#7 | Geplaatst: 17 april 2004 17:57 
Johan,
Je kan de aanzuigrubbers er vrij gemakkelijk afhalen zonder de carburatoren los te maken. Met wat draai en wringwerk lukt het op enkele minuten. Het resultaat na vervanging/herstelling is verbluffend : mijn C model kan nu op ongeveer 600 tr blijven draaien. Je ziet de zuigers bijna op en af gaan !
Rupert

Schrijver johan
Gast 
#8 | Geplaatst: 17 april 2004 21:51 
Ok, bedankt. Ik zal in ieder geval maandag even nieuwe O-ringen bestellen. Vanavond had ik de linker aanzuigrubber trouwens provisorisch afgeplakt met isolatietape, en ik merkte het verschil eigenlijk direct. Hij liep veel mooier stationair. Dus het is in ieder geval hard nodig dat ik er iets aan doe.

Schrijver Ray
Gast 
#9 | Geplaatst: 17 april 2004 23:28 
Goedkope en handige oplossing gezien op de onderdelenbeurs: zwarte ruitenkit op de scheurtjes smeren. Hecht goed, blijft elastisch en is nagenoeg onzichtbaar aan te brengen.
Groeten
Ray ( Brabants spreekwoord: als ge ut nie meer wit, gebruik dan purr of kit!)

Schrijver johan
Gast 
#10 | Geplaatst: 18 april 2004 08:32 
is ruitenkit hittebestendig? Verder klinkt het als een goed idee!

Schrijver coenox

Voorzitter 
#11 | Geplaatst: 18 april 2004 10:46 
Ik heb die zelfvulkaniserende tape bij een automaterialengroothandel in Woerden gekocht. Die hadden het gewoon.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver peterharm
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 18 april 2004 10:59 
Gister ontdekt: Wasser automaterialen in Helmond hebben de tape normaal op voorraad, maar nu is 't tijdelijk op. Over een maand hebben ze het weer.

Schrijver udent

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 18 april 2004 19:50 
staadegaard, gemert/veghel automaterialen heeft deze zo op voorraad.
theo cx ds

Schrijver johan
Gast 
#14 | Geplaatst: 18 april 2004 21:56 
Coenox, was dat toevallig bij Auto Indus? Daar zal ik maandag eens gaan kijken. Eerst even bellen anders. O-ringen bestel ik wel even bij een motorzaak. Ik heb het partnummer (91325-567-005) inmiddels gevonden.

Schrijver Ray
Gast 
#15 | Geplaatst: 18 april 2004 23:48 
Ja ruitenkit is tegen hoge temperaturen bestemd!
Groeten
Ray ( en volgens mij kan het ook met gewone siliconenkit...)

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 vulkaniserende plakband

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven