Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

voorvorkkering

 
Schrijver gea visser
Gast 
#1 | Geplaatst: 17 april 2004 21:51 
Ik heb nu 3 weken mijn rijbewijs en ben al een heleboel kilometers verder. Eergisteren heb ik mijn voorband laten vervangen. De monteur zag olie aan de voorvork en constateerde lekke voorvorkkeringen (leuk woord voor galgje).Ik heb begrepen dat het gevaarlijk is om lang zo door te rijden vanwege het risico van olie op de voorrem. Hij begroot de reparatie op 22 euro voor materiaal en 120 euro voor 3 uur werk. Is dit ongeveer reeel? Ik ben al blij dat ik kan rijden en ben zeker geen sleutelaar. Gea

Schrijver Ray
Gast 
#2 | Geplaatst: 17 april 2004 23:37 
Tja, Gea
Het is een kwaaltje van de CX, vooral als ie swinters koud gestald staat. Ik ben ook al aan m'n tweede setje toe. Alhoewel drie uuir wel lang is, is het best een stevig karwij. Remklauwen los, voorwwiel eruit, onderpoten eraf (misschien de hele vork) en dan die vorkkeerringen (dubbel k, dubbel e, dubbel r, drie keer woordwaarde) eruit pielen en nieuwe erin. Tis allemaal niet moeilijk, maarja, je mot het net kunnen. He zou al schelen als je een bevriede sleutelaar zover kan krijgen het demonteren te doen, hoeft de monteur alleen de keerringen te doen..
En inderdaad, de lekkened olie loopt precies je voorremmen in, dus misschien moet je ook wel nieuwe blokjes voor laten monteeren....
Susses
Ray ( die ook weer met een soppende vork rondrijdt...)

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 april 2004 09:01 | Aangepast door: Floris 
Ikke niet begrijpen wat lekke keerringen met koude winterstalling te maken hebben. Volgens mij beschadigen ze wanneer er pitten of krassen op het chroom van je vorkpoten zit. Dat gaat dan langs je keerringen schuren, met alle gevolgen van dien.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 18 april 2004 10:35 
Soms zijn keerringen gewoon oud. Kennen jullie dat verhaal van die twee parkietjes waarvan de 1 overlijdt, en de ander een paar weken later van verdriet ? Ook dat heeft te maken met even oud. Waar dit over gaat ? Dit gaat over hoe dom ik vorig jaar ben geweest:

Vorig jaar lekte de keerring rechts. Heb ik vervangen. Was met name een klus doordat ik hem er heel moeilijk uit kreeg. Dus veel meer dan 3 uur werk. Ik heb links, was nog goed, daarom maar laten zitten. Dat was dom. Afgelopen donderdag liep de olie in stralen langs de linkerpoot. Ik was vrijdagmiddag vrij en moest dus weer alles (incl. kuip) uit elkaar halen. Dus voor de hand liggende tip: doe beide in één keer.

Gea, meld even hier op het prikbord waar je ongeveer woont. Misschien meld iemand zich aan om je te helpen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 april 2004 10:55 
Coen, volgens mij sluit jouw verhaal aan bij de Wet van Murphy: alles wat je laat zitten zal snel daarna kapot gaan.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 18 april 2004 12:57 
heb van de 7 slopersslechts 1 zweter valt dus best mee

Schrijver Ray
Gast 
#7 | Geplaatst: 19 april 2004 00:05 
Floris, op een of ander manier kunnen de vorkkeerringen ( zullen we ze gewoon VKR's noemen?) slecht tegen vorst of kou. Worden de rubbers hard en dan gaan ze kaduuk. Ik heb het iedere keer na de 1 of twee winters, en heb hele gladde poten (van de motor dus, haha). Is echies waar hoor.
Groeten
Ray (die vandaag zag dat Rossi daar allemaal geen last van had....die kan zelfs op een CX nog kampioen worden?)

Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#8 | Geplaatst: 19 april 2004 23:35 
Ik heb zelf m'n vorkpoten losgehaald en naar de reparateur gebracht. Die was er een half uurtje mee bezig en op die manier kost het een paar tientjes.
Groetjes,

Tinus

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 voorvorkkering

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven