Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Klepdekselbout

 
Schrijver JWH
Gast 
#1 | Geplaatst: 19 april 2004 15:27 | Aangepast door: JWH 
Hallo,

Bij mijn GL500 is door o.a. het vele klepstellen dat door de jaren heen gebeurd is de schroefdraad in de cylinderkop waarin de klepdekselbout gedraaid wordt dolgedraaid. Het resultaat is een lekkende klepdeksel.

Nu weet ik dat je dit gat kan opboren en van een bus met schroefdraad voorzien. Ik weet zelfs dat hiervoor min of meer kant-en-klaar kitjes te krijgen zijn (niet van Honda). Ik weet alleen niet hoe dit heet en waar ik dit zou kunnen krijgen.

Weet iemand hier wellicht meer van?
Ik krijg graag info, als jullie die hebben.

Vr.gr.
Jan Willem

Schrijver terry

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 19 april 2004 15:51 
Dat noemt Helicoil Jan Willem en mailtje is onderweg.

Groeten
Terry

Schrijver terry

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 april 2004 16:05 
http://www.ersco-mi.com/helicoil1.html#top2

Verkrijgbaar in de autozaak.
Niet goedkoop maar goed.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 19 april 2004 16:07 
Zie hier een voorbeeld reparatie.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver JWH
Gast 
#5 | Geplaatst: 19 april 2004 16:34 
Bedankt voor deze reacties. Ik ga er mee aan de slag. Ik begon al gefrustreerd te worden.
Ik heb net een nieuwe uitlaatklep moeten monteren, nieuwe koppelingsplaten en einddempers (Laser, ziet er best goed uit, wel 220 euro/set) gemonteerd en ik wil nu wel weer eens gaan rijden...

Vr.gr.
Jan Willem

Schrijver fomoco38
Gast 
#6 | Geplaatst: 19 april 2004 21:41 
zet er in plaats van een boutje een draadeindje in en gebruik een dopmoertje. Dan beschadig je in de toekomst de draad in uw cilinderkop niet meer. Groetjes

Schrijver kaperj
Gast 
#7 | Geplaatst: 19 april 2004 22:33 
jan willem,

een kit voor helicoil kost € 58,-.
Ik heb een gat geboord van 7 mm en een tap 8 mm geleend en losse helicoils gekocht ( € 0.90 p.stuk). Tap goed invetten en indraaien met een kleine bahco. De helicoils er in gedraaid met een kleine electro schroevendraaier. Bevestiging met stalen bouten. bevestiging is verbeterd. Olie lekkage is nog niet over. Daar moet ik nog wat mee.

succes

jaap

Schrijver kaperj
Gast 
#8 | Geplaatst: 20 april 2004 16:06 
Helicoil vervolg,

ik heb twee helicoils per schroefgat gemonteerd. Met 1 coil schampt de bout nog. Met 2 is dat over.

jaap

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Klepdekselbout

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven