Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Schakelpedaal keerring

 
Schrijver johan
Gast 
#1 | Geplaatst: 21 april 2004 20:28 
Onlangs heb ik het keerringetje bij het schakelpedaal vervangen. Ik dacht dat hiermee de olielekkage verholpen was, maar vandaag ontdekte ik dat hij toch weer lekt (of nog steeds?).
Wat heb ik fout gedaan? En zou iemand me misschien kunnen laten zien hoe het wel moet? Bedankt!

Schrijver johan
Gast 
#2 | Geplaatst: 22 april 2004 16:04 
Ik heb de lekplek gevonden. De olie komt tussen de keerring en het asje vandaan. Slecht nieuws?

Schrijver joker@hondacx50 0.com
Gast 
#3 | Geplaatst: 23 april 2004 11:41 
Johan,
Er kunnen twee dingen aan de hand zijn,
*verkeerd gemonteerd. Nét iets scheef is scheef genoeg om te lekken.
*verkeerde keerring. Meet voor alle zekerheid de diameter van het asje eens met een micrometer en ga met die informatie naar een lagerboer.
Succes.
Ron

Schrijver johan
Gast 
#4 | Geplaatst: 25 april 2004 22:52 
Ok, ik vind het lastig om ds keerring er recht in te krijgen, omdat de balanspot nogal in de weg zit. Hoe doen jullie dat? Ik heb het geprobeerd met een groot genoege dopsleutel, en deze rondom gelijkmatig proberen aan te drukken. Maar dan gaat hij toch nog makkelijk een klein beetje scheef. Tips? Bedankt!

P.S. ik heb een originele Honda keerring gebruikt.

Schrijver tmoons
Gast 
#5 | Geplaatst: 26 april 2004 14:34 
hee johan,
vervelend van je keerring.
is hij inmiddels wel helemaal naar binnen (niet zo'n klein uitstekend randje?)

verder heb ik je gemaild!

theo

Schrijver johan
Gast 
#6 | Geplaatst: 26 april 2004 18:37 
Ik ga er van het weekend wel even mee langs Menkel. Ik wil zowiezo nog even kijken naar hetzij een ander stuur, hetzij een windscherm.

Schrijver johan
Gast 
#7 | Geplaatst: 1 mei 2004 18:02 
Keerring-probleem opgelost. Ik had de ring en het asje niet genoeg ingevet toen ik hem monteerde. Eén van de monteurs bij Menkel heeft me even laten zien hoe het wel moet.

Schrijver krihonda
Gast 
#8 | Geplaatst: 4 okt. 2004 10:00 
Hello


Kan je die keerring van buitenaf vervangen?

Of moet je daarvoor de hele blok opengooien?

Alvast bedankt

Schrijver jthole
Gast 
#9 | Geplaatst: 22 okt. 2004 10:01 
Ja, die kun je van buiten vervangen. Schakelpedaaltje even demonteren, en dan haal je hem er zo uit. Wel goed invetten voor je de nieuwe monteert, zowel de keerring als het asje!

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Schakelpedaal keerring

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven