Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

HELP!!!!!

 
Schrijver aap
Gast 
#1 | Geplaatst: 22 april 2004 13:48 
Beste mede cx-rijders!
Ik heb een giga probleem!

Ik had al eerder beroep op jullie gedaan onder het onderwerp: 'vraagje'.
Hierin vertelde ik dat mijn motor ,ongeacht welke versnelling of in de vrij-stand, met het gas geven niet hoger in toeren loopt dan 6000!!

* Ik heb nu al mijn dynamostator (en dus ook de vervroegingsspoel en de hoge-toeren-spoel)laten reviseren.
* De rubbers van cabarateurs naar cylinders zijn inorde.
* De voorontsteekspoelen zijn doorgemeten en bedroegen de juiste ohmse waarde.
* De cabarateurs zijn gereinigd, afgesteld en gecheckt op deffecten.
* Een paar maandjes terug had ik mijn CDI-kastje vervangen door een die zeker weten inorde was om te checken of dit het probleem gaf.
* De spannings eenheid levert voldoende spanning.

Ik heb verder echt geen idee meer wat er nu mis kan zijn!!

Kan er dan niet iets mis zijn ( iets mechanisch ofzo?) met de koppeling?

Heeft iemand nog een idee?!?

Bijvoorbaad dank!!!

Aap.

Schrijver mcu
Gast 
#2 | Geplaatst: 22 april 2004 15:45 
Misschien is de klep timing een tandje versprongen.

Groet Marc

Schrijver aap
Gast 
#3 | Geplaatst: 22 april 2004 15:48 
Bedankt voor de tip marc!!

ik zal het eens voorleggen!!

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 22 april 2004 21:20 | Aangepast door: Hans 
Weet je zeker dat bij het opnieuw wikkelen van de dynamostator ook de ontstekingsspoeltjes nieuw zijn gewikkeld.
Die zijn lastiger te wikkelen (dunnere draad en meer wikkelingen en die passen ook niet zo maar op elke wikkelmachine) dan de laadstroomspoelen en worden weleens 'vergeten'.
Vallen de Ohmwaarden binnen de door Honda gegeven specificaties?

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Ray
Gast 
#5 | Geplaatst: 22 april 2004 22:17 
Maak de stekkers van het grote stekkerblok eens goed schoon. Een draad (de groene) is voor massa, twee draden zijn voor stationair loop, en twee draden zijn voor de vervroeging bij hogere toerentallen, en die lijken me dus allemaal goed te vwerken. Nu zijn de twee laatse draden voor de stabilisatie van de vervroeging bij nog hogere toerentallen, en dat zou best eens vanaf 6000 toeren kunnen zijn. Als de stekkers wat gecorrodeerd zijn, doet ie het dus niet boven dat toerental.
Mail of vraag anders Rupert uit Belgie eens, want die heeft van deze electronica behoorlijk wat kaas gegeten (zal dan wel geen hollandse kaas zijn..), maar heeft mij ook uit de electronische problemen gehaald...
Succes
Ray

Schrijver Ray
Gast 
#6 | Geplaatst: 22 april 2004 22:25 
Ik heb nog even de draad: "CX on fire: startnie" van mezelf nagelezen en het gaat dus om de draden:
oranje/rood en lichtblauw/rood
Lees dat draadje anders nog even: klik op mijn gegevens en je ziet 'm vanzelf staan.
Groeten
Ray

Schrijver Emile Verstege
Gast 
#7 | Geplaatst: 23 april 2004 15:30 
Hoi aap,
is jouw toerenteller wel in orde?
het smeervet in het mechanisme van zoŽn toerenteller wil nog wel uitdrogen als ze nder slechte omstandigheden hebben gestaan.
Je weet maar nooit?
succes!

Schrijver aap
Gast 
#8 | Geplaatst: 23 april 2004 19:41 | Aangepast door: Moderator 
Beste mensen!!

Ik wil jullie allemaal van harte danken voor de hulp!!

Ik zal het eens doornemen met mijn 'monteur'en kijken of we nu het probleem kunnen vinden!!

Bedankt!!

Grtjs aap.

Schrijver rupert
Gast 
#9 | Geplaatst: 24 april 2004 21:05 
Het is misschien wel wat werk, maar als je al het elektrische al getest en vervangen hebt, kan je misschien de carburatoren eens omwisselen met een goed paar. Stel dat de membranen die de plunjers moeten opheffen niet meer helemaal luchtdicht zijn ? Dan krijg je geen benzine genoeg bij hoge toerentallen ... Of de hoofdsproeiers die gedeeltelijk verstopt zijn ? Probeer ook eens zonder lucht filter.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 HELP!!!!!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven