Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

CDI/ontstekingsvragen bij aankoop CX

 
Schrijver tmoons
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 april 2004 14:51 
Goededag,

ik sta op het punt om een CX500 uit 1978 (de op 9 na eerste in nederland) te kopen. de prijs is in mijn ogen prima. maar hij loopt niet.

nu heb ik daar ter plekke het een en ander gecontroleerd,:
hij vonk, maar in vergelijking met mijn CB400F een stuk minder heftig,
hij krijg in 1 cilinder benzine (1 uitlaat stinkt) maar wil dus niet aanslaan.
motor loopt normaal rond en heeft dit jaar (net na de winter slaap nog gedraaid...
veel onderdelen zijn nieuw( CDI, bougies, bougie doppen etc)

wie o wie kan hier meer licht op schijnen?

alvast bedankt!!

theo

Schrijver cx5001981
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 april 2004 17:04 
Theo je kunt het beste de carbutater die niet mee loopt ,onder het aftap plugjeopen zettenzodat de carburater leeg loopt dan starten hij gaat dan op een momendt meelopen als dat zo is .gaje als volgt te werk je maakt de carburaters schoon en kijk dan of ze goed afsluiten zodat de binziene niet blijft door stromen het z n verzuipen 90 procend kans dat het dan goed komt wen je veel sucses cx 5001981

Schrijver fomoco38
Gast 
#3 | Geplaatst: 25 april 2004 19:49 
wat je ook kan proberen is de bougiedoppen van de "verzopen" cilinder er los op te zetten zodat er een "spatie" tussen de bougie en de dop zit. Door deze situatie moet de bobijn harder werken wat resulteert in een heverige vonk. Na mijn winterstalling heb ik die truuk ook toegepast op mijn cx500c en dan wou die wel meedraaien. Althans het proberen waard zou ik zeggen. Groetjes

Schrijver tmoons
Gast 
#4 | Geplaatst: 25 april 2004 20:00 
dankuwel!
Het detail wil alleen dat ik 150 KM van de motor af zit...

Maar is er een norm voor de vonk (wie van jullie zitten er in de omgeving utrecht en mag ik eens naar je vonk komen kijken?) Zodat ik me een beeld kan vormen?

ohja hij start helemaal niet, hij pompt alleen de motor rond op de accu (en na een tijdje op de extra auto accu die ernaast staat.)

hoe zit dat eigenlijk met zo'n CDI? kan die een beetje stuk zijn? of kan hij alleen helemaal werken of helemaal niet?

alvast bedankt!

theo

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 25 april 2004 22:29 
laten staan gaat veel kosten en probkemen geven

Schrijver tmoons
Gast 
#6 | Geplaatst: 25 april 2004 22:39 
voor 300 euro?
nieuwe uitlaten, banden,
pakkingen, lagers, opnieuw beklede buddy en nieuwe vorkkeeringen.

ik heb in middels al ontdekt dat een CDI of werkt of niet.
hij werkt dus.
volgende kan de Stator zijn.
wat kost een vervangende stator?

iemand anders nog tips?
theo

Schrijver Floris
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 26 april 2004 10:38 
Een stator kost € 140 bij Sevior. Plus een aantal pakkingen en keerringen.

Mijn CX kostte ook € 300 maar daar heb ik vervolgens wel heel veel aan moeten doen om 'm weer goed op de weg te krijgen.

Is het frame van die CX wel OK? Als het een buitenslaper is dan zou ik 'm laten staan.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver tmoons
Gast 
#8 | Geplaatst: 26 april 2004 14:02 
hoe bedoel je het frame?
hij is recht als je dat bedoeld.
hij slaapt nu een paar weken buiten daar voor binnen.

ik ga bouke (ook van hier) vragen even het een en ander door temeten (stator check van een engelse site)

verder ben ik ook heel handig dus geen enkel probleem.

theo

Schrijver Floris
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 26 april 2004 15:00 
Ik doelde op roest. Het CX frame is van plaatstaal en de holle ruimtes (ophanging blok, ophanging steppies en verbindingsdoos van de achtervork) hebben de nare eigenschap om van binnenuit door te roesten. Met name bij buitenslapers een veel voorkomend euvel. Als die fiets altijd droog binnen heeft gestaan zal het frame wel OK zijn.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver tmoons
Gast 
#10 | Geplaatst: 26 april 2004 15:31 
ga daar maar van uit.
het blijft altijd een gok wat je ook koop, of je nu een bmw of een jawa koopt... als het oud is, is het moeilijk controleren wat er allemaal wel en niet meer gebeurt is.

maar ik ga dus even de metingen laten doen en dan horen jullie het wel weer!

theo

Schrijver tmoons
Gast 
#11 | Geplaatst: 3 mei 2004 10:12 
inmiddels zijn er 2 CX-en aangekomen in utrecht, na veel gepruts, en enige gepruttel (hij heeft even gelopen!!)
gisteren toch maar besloten (Was half 10 en donker) wat dingen door te meten... blijkt er op een autoaccu en op de startmotor slecht 40 volt uit de stator te komen... crap... dat wordt dus stator wisselen (na het eerst door meten van die andere (dat is wel weer een voordeel van 2 complete CX-en... :) verder vroeg ik me af, wat gebeurt er als ik CX-custom wielen in een CX-a (denk ik, is een oude (1978)) hang?? mocht iemand nog onderdelen zoeken (goede tank, goede zijkappen, carbs, stuur etc... van een custom hoor ik het wel!!

theo

Schrijver Floris
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 3 mei 2004 11:20 
Een CX-A uit 1978 heeft een 18" achterwiel en een Custom heeft een 16" achterwiel.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver tmoons
Gast 
#13 | Geplaatst: 3 mei 2004 12:03 
ja ik had ook gezien dat de chopper een kleiner wiel had, maar is de bevesteging anders? en wat gebeurt er bijvoorbeeld met de handeling/trekkracht/topsnelheid?

alvast bedankt!!
theo

Schrijver Floris
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 3 mei 2004 12:48 
Ik heb 't voor je opgezocht in de Honda onderdelen catalogus (1980) en de onderdeelnummers van de cardan etc. zijn voor beide modellen identiek. Met andere woorden: het zou moeten passen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 CDI/ontstekingsvragen bij aankoop CX

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven