Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

CDI te leen gevraagd

 
Schrijver MarcN
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 april 2004 00:13 
Is er iemand van wie ik een goede CDI kan lenen om te controleren of die van mij kapot is?
Ik heb een CX500 uit '78 die stationair geweldig loopt, onbelast ook aardig op toeren komt maar niet als die wordt belast. De stator is gereviseerd door Sevior, de koppen zijn gereviseerd, verwisselen van de bobines levert niets op, ik heb vandaag de carburateurs schoongemaakt, ook geen effect en heb nu als laatste troef de CDI. Volgens een artikel op www.elsham zou het voltage tussen de CDI en het laagspanningsdeel van de bobines rond de 12 V AC moeten liggen. Ik meet een veel hogere waarde (die vervolgens in stappen afneemt) en vermoed daarom dat mijn CDI rot is. Wie helpt me uit de brand met een test CDI. Of, wie weet andere manieren om een CDI te testen?
Marc Nederlof, Wageningen

Schrijver fomoco38
Gast 
#2 | Geplaatst: 26 april 2004 20:00 
Kijk eens onder "alles over cx en gl" bovenaan en klik daar op techniek en workshops en vervolgens op sleutelen. Daar vind ge hetgene je wilt weten over de CDI box en hoe deze uitmeten.
Groetjes

Schrijver MarcN
Gast 
#3 | Geplaatst: 28 april 2004 11:48 
Dank je! Wat een geweldig goede informatie. Ik heb m'n CDI inmiddels getest en hij lijkt inderdaad niet meer OK te zijn. Ik ga op zoek naar een ander.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 CDI te leen gevraagd

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven