Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Hoofdremcilinder

 
Schrijver MAST

Moderator 
#1 | Geplaatst: 9 april 2022 23:41 
Hallo. Ik ben bezig om de hoofdremcilinder van de CX500c te reviseren. Ik heb de circlip weten te verwijderen maar vraag me af hoe nu verder? Kan je de stift er " gewoon" uit trekken of is er speciaal gereedschap nodig? De ruimte om de stift is vrij krap en ik kan niet goed zien hoe het daar zit. Als ik de revisiesetjes bekijk die te koop zijn, lijkt het mij dat de stift op zijn plek blijft door de circlip en een rubberen keerring.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 april 2022 08:39 
Hoi Marel als je zeker weet dat alles er aan de voorkant uit is(inspuiten met wd 40) kun je de zuiger
helpen door met een stalen pen hem van de achterkant (aansluiting van de remleiding) er uit te drukken
gr Arnold

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 april 2022 10:32 
blijven bewegen, er zit een veer achter, maak daar gebruik van door te bewegen.
Let op!
perslucht kan je er aan de uitgang op zetten!!!, maar pas op, dan schiet het er wel uit!!, doe dit met gevoel.
Zo krijg ik ze vaak wel uit elkaar.
Die circlip is het meest lastige, dus als die er uit is, ben je al heeel ver.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 10 april 2022 14:16 
Dank voor de reacties. Na een nachtje in de kruipolie zat er beweging in de ring die nog onder de circlip zat. (Dank Jimi voor je foto) Met hulp van de zwaartekracht kwam de ring eruit. Met een beetje druk op een metalen pen via de achterkant (tip Arnold) was het daarna een fluitje van een cent om het zuigertje met veer eruit te krijgen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 april 2022 12:35 
Hoi Marcel ,

Er schoot mij nog wat te binnen , Let op je moet het spul wel monteren met gebruikmaking van het juiste vet anders wordt het een drama .
als je en goed kitje heb word dat mee geleverd , echter is dat genoeg om het een paar keer te proberen
ik heb toen een tube gekocht en gebruik het ook voor de remcilinders , en om het rubber van de aanzuigbuizen in te smeren bij montage
het is goed voor het rubber en het maakt het monteren een stukje makkelijker omdat het rubber glad word en dus beter op zijn plaats gaat zitten

gr Arnold

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 11 april 2022 12:48 
Dank je voor de tip Arnold. Ik heb van dat speciale vet voor montage van remdelen ( blauwe tube)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Hoofdremcilinder

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven