Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Stuur scheef - drukverschil?

 
Schrijver mus
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 april 2004 20:38 
Hoi,

Bij het rijden op m'n GL 500 ('86) lijkt m'n stuur steeds schever te staan (naar rechts in dit geval). Zou dit kunnen komen door een drukverschil in de schokdempers? Volgens mij moet ik die dingen met lucht kunnen bijvullen. Kan iemand me vertellen hoe ik dit moet doen en op welke druk die dingen moeten staan?

Alvast bedankt!

Arthur

Schrijver mus
Gast 
#2 | Geplaatst: 26 april 2004 21:22 
Hmmmm
volgens mij zitten er geen orginele schokdempers meer op. Er staat op "Air sus" en ik kan er niets over terugvinden in Peters. Bovenop zit een bout van een centimeter of 10 als ik die eruit draai zit er wat olieachtig spul op het einde. Misschien een vulopening?

Het losdraaien van de bouten van de schokdempers en even duwen en trekken aan het stuur heeft overigens de oplossing aardig dichterbij gebracht... met een kleine proefit lijkt het probleem verholpen...

Schrijver Ray
Gast 
#3 | Geplaatst: 26 april 2004 21:43 
Pas op met luchtdruk bijvullen: daar kunnen de vorkkeerringen slecht tegen. Hooguit 1 bar, maar ik zou minder doen. Zit er wel evenveel olie in? (kun je niet peilen, olie verlies door reeds defecte oliekeerringen?)
Groeten
Ray

Schrijver Guernica
Gast 
#4 | Geplaatst: 26 april 2004 22:54 
Juiste gegevens: tussen 0.5 en 0.8. VOORZICHTIG bijpompen met een handpompje of fietspomp en nauwkeurig checken met een (liefst digitale) bandendrukmeter.
Het verschil voel je echt wel.
Mvg,
Daniël

Schrijver mus
Gast 
#5 | Geplaatst: 26 april 2004 23:07 
Hoi,

Ik vraag me alleen af waar ik dat op de cylinders kan doen (bovenop denk ik niet), onderop misschien? daar zit en klein boutje schuin boven de as...

Groeten,

Arthur

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 26 april 2004 23:54 
Boevn op de vork bij het stuur zit als het goed is op de rechtervork een klein schroefdopje. Als je dat er afhaald dan zie je een luchtnippel. Zet daar een voetpomp op. Ik ben het eens met bovenstaand commentaar. alleen een klein beetje druk erop zetten anders blaas je de keeringen er weer uit.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver mus
Gast 
#7 | Geplaatst: 27 april 2004 07:05 | Aangepast door: mus 
Hoi,

Helaas niet op de cylinders die er bij mij opzitten, blijkbaar dat het geen orginele zijn (er zit bijvoorbeeld ook geen verbinding tussen de 2 dempers zoals in het boek staat en op een Silverwing hier voor het gebouw)... maar zo te zien lijkt het erop dat het probleem opgelost is met wat krachtsinspanning...

Thanks!

Arthur

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Stuur scheef - drukverschil?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven