Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Stator vraag part TOO (2)

 
Schrijver tmoons
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 mei 2004 11:58 
ik heb nu inmiddels een hele berg info gelezen over stators, CDI's en ontstekings spoelen...
MAAR ik heb een vraag die ik nog niet beantwoord kreeg via het lezen...
zoals ik in mijn vorige post aangaf gaf de multimeter een VEEL te lage waarde aan bij het meten met een volle accu en draaien op de startmotor (niet hoger dan 50V AC.) wanneer ik de witte en blauwe draad met de aarde verbond (dmv multi meter.)
Nu is mijn vraag, als ik die stator vervang (ik heb met die meting toch iets gemeten dat in de stator zat??) heb ik dan weer netjes 100 en 90 volt? of moet ik dan ook de ontstekingsspoelen? (wat doen die precies waar zitten ze en worden ze ook gewikkeld als ik mijn stator via sevior laat reviseren???

ik hoop dat iemand hier licht op kan schijnen en ik dus weer verder kan!!

alvast bedankt !!

theo

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 mei 2004 12:59 
Ik stuur je via je mail ff een testbeschrijving op, inclusief doormeting van het laadstroom gedeelte.

Bij Sevior worden alle spoelen van de stator opnieuw gewikkeld.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver tmoons
Gast 
#3 | Geplaatst: 3 mei 2004 13:19 
dus dat zou inhouden dat ik zeker weten daarmee geen problemen meer heb?

(ik wil even wat zekerheid, ik heb nu een CB400F als vaste vervoerder, maar wil een betrouwbaardere solide toerbuffel (ik vind de CX een toerbuffel ;) ) vandaar mijn vragen...

theo

Schrijver rupert
Gast 
#4 | Geplaatst: 3 mei 2004 19:43 
En geven de bougies een vonk wanneer je de motor op de starter laat draaien ?

Schrijver tmoons
Gast 
#5 | Geplaatst: 3 mei 2004 22:37 
ik heb dus net mijn donor motor gemeten die geeft netjes 95 en 113 volt. ben inmiddels ook al begonnen met demontage van de motor (uitlaat kroontjes eraf, valbeugels er af etc...) morgen eens zien of ik met mijn plank met wielen en de garage krik verder kom (het is een donor blok, kan je dat gewoon op het koppelingshuis/oliefilterhuis/ de hoeken van de koppen leggen en dan (zonder olie te lozen) de achter kant eraf halen???? )

verder vonken de bougie wel, maar ik heb ze de laatste sessie eens goed bekeken, ze vonkte niet regelmatig.

maar zoals je (rupert) al zei we komen er wel uit!

theo

Schrijver JosvanR
Gast 
#6 | Geplaatst: 4 mei 2004 16:24 
Helaas Theo, je zult zowel de olie als de koelvloeistorf af moeten tappen als je de achterkant wilt verwijderen. Als je het blok hebt uitgebouwd en op de werkbank hebt, kun je het beste een houten blok onder de achterkant plaatsen, zodat de achterkant wat omhoog komt. Daarna watepomphuis eraf, en -voorzichtig- de waaier van de waterpomp verwijderen. Dan kan de achterkant eraf. Let er daarbij wel op dat je bij het verwijderen zowel de as van de versnelling als van de cardan op zijn plaats houdt, dus geleidelijk aan verwijderen.
Succes!
(Ik ga vanavond mijn gewikkelde stator ophalen bij Sevior!!!!)

Schrijver tmoons
Gast 
#7 | Geplaatst: 4 mei 2004 17:43 
ah ok... maar je kan dus niet het blok voorover kantelen en dan het deksel op tillen??

theo

Schrijver tmoons
Gast 
#8 | Geplaatst: 4 mei 2004 22:13 
TADAAAA zij hij triomfantelijk...
ik heb 1 stator verwijderd. MAAR bij een meet inspectie voor verwijdering gaf deze netjes 100 en 90 volt (meer zelfs) bij de visuele inspectie na verwijdering itten er wel barstjes in de spoelen.

Nu is mijn vraag wat doen welke spoelen!?
Er zitten een heleboel de zelfde op en 2 andere.
Welke doen wat?

en die barstjes kan je die zelf nog laten vollopen met iets??

theo

Schrijver tmoons
Gast 
#9 | Geplaatst: 5 mei 2004 21:11 
ok de stator zit er in
met moeite het blok UIT het frame gekregen... die onderste as zat MUUR vast!!! in het alu.

toch los, as verloren bij deze iemand nog een andere?

verder ging het voorspoedig... tot ik de keerring tussen de waterpomp en de motor ruimte zag... die was niet best meer en het was 10 over 6 shit... toen maar alles verder voorbereid op morgen (in de hoop dat het lager standaard is of dat een van u er nog een heeft (naast die montage as???)

nog dingen waar ik op moet letten bij montage van de kap??

theo

Schrijver avd
Gast 
#10 | Geplaatst: 6 mei 2004 08:28 
Het lager is standaard. Heb ik pas nog gekocht bij een 'lagerboer' voor één euro. Ben wel benieuwd hoe het een en ander bij jou afloopt. Ik ben met hetzelfde bezig. Heb het gehele blok weer in elkaar en nog steeds géén resultaat!

Schrijver tmoons
Gast 
#11 | Geplaatst: 6 mei 2004 11:03 
geen resultaat?? bedoel je dat hij het nog niet doet? of dat je nog niet getest hebt?
geen resultaat is niet goed om te horen!!!
misschien kunnen we elkaar helpen? ik heb namelijk ook een setje boubines en CDI "over" misschien kan je wat wisselen...??

theo

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Stator vraag part TOO (2)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven