Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Kofferslot GL500 aanpassen op sleutel

 
Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 19 april 2023 08:30 | Aangepast door: coenox 
Ik wil ook wel eens sportief rijden. In plaats van een Hayabusa te kopen heb ik daarom een klein aerodynamisch topkoffertje overgenomen van Marcel. Voor op de GL500, formaat broodtrommel. Nu werd mij tijdens de Veluwe stamtafel verteld dat ik het slot kan aanpassen zodat de hoofdsleutel (en ook de enige) daarop past.

Ik heb het slot kunnen slopen (dat kan ik wel ), maar zie niet hoe ik het slot kan aanpassen. Er zitten 5 pinnetjes in de cylinder die volgens mij allemaal hetzelfde zijn. Heb de indruk dat vooral de vorm van de sleutel bepalend is. Zie ik iets over het hoofd?



Wel interessant zo'n slot. Ieder palletje rust weer op een veertje.

I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 19 april 2023 09:22 
Ongeduldig, dus nog wat geprutst. Twee dingen geleerd:

1. Door die pinnetjes te wisselen, gaat de sleutel steeds beter passen. Steeds even kijken of de pinnetjes in de laagste stand staan en kijken of het slot draait. Inmiddels 4 van de 5 pinnetjes in de juiste postitie.

2. Prima om dit klusje bij een tafel te doen dat op een vloerkleed staat. Minder goed als de rand van het vloerkleed zich bij een planken vloer met kieren bevindt. Dan kan dus een pinnetje wegstuiteren en is niet meer te vinden. Heb nog nog oude koffers in een kleur die niemand wil. Daar dus nog maar wat pinnetjes uithalen. Leerzaam dit...
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 april 2023 11:24 
ping-en-pinnetje weg .... bekend probleempje.... heb zelf ooit simpelste oplossing gebruikt: gewoon een pinnetje minder er in

Dan passen er mogelijk wat meer sleutels, ook handig
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 19 april 2023 13:58 
Met een sterk magneetje langs de kieren van de vloerplank gaan. (helpt alleen als het pinnetje van ijzer is)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 19 april 2023 18:41 
Ik voel wel voor de oplossing van Brinkcx 😂
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Kofferslot GL500 aanpassen op sleutel

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ borisz ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven