Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

lekkende carburateur slang weg ??

 
 
Pagina  Pagina 3 van 3:  « Vorige  1  2  3

Schrijver bertus78

Forum Lid 
#31 | Geplaatst: 20 juni 2023 22:04 
Oke Ron, ik heb er wel een Rickman kuip op zitten maar dat mag de pret niet drukken. Maar als blok eronder vandaan is wou ik hem rustig op de werkbank zetten
dan eens kijken wat er nog echt aan de hand is. En eventueel elektra vervangen, ik heb nog de cdi box maar heb een ignitech geinstalleerd.
Maar eerlijk gezegd heb ik me nog niet verdiept in hoe die bak eruit moet of hoe hij in het blok zit. Ik zie alleen enge filmpjes van achterkant eraf dan een plaat los maken waar assen van bak in zitten.

En wat is de oorzaak ? Is het een lager ? Zijn het de tanden ? Er zullen wel geen synchromesch ringen inzitten dus ik wil wel zeker een oorzaak zien en twijfel ook om dan de distributie kant los te maken om te kijken hoe het met de geleiders zit enzo. Maar schuur zelf is 3 bij 1,8 meter en ik kan er net in lopen. Motor staat in ander hok dus moet even rustig plek maken
en als mechanisch monteur (had ik het maar niet gezegd ) hield en houd ik wel eens boutjes en veertjes over.
Kort ik heb eens koppeling van auto vervangen en slim genoeg verkeerd om gemonteerd dus ik trapte hele pedaal weg, kortom hele wiel/as/bak er weer onder uit etc.
Ach je moet toch een uitdaging houden toch ? En straight forward gaat toch vaak net iets anders bij oude mechanische zaken
Komt goed en koppelings sleutel geen idee moet kijken. Maar komt ook wel goed, heb geen haast wil nou ook tot op de bodem van de oorzaak en dit seizoen is afgeschreven. (ook met situatie met mijn vrouw ) Geen probleem, tijd genoeg om eens goed te kijken.

Schrijver bertus78

Forum Lid 
#32 | Geplaatst: 20 juni 2023 22:20 
Misschien een domme vraag maar waar kom ik aan een nieuwe versnellingsbak of een gereviseerde ? In ieder geval een waarvan ik vertrouwen in kan hebben dat hij goed is.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#33 | Geplaatst: 20 juni 2023 22:48 
Gereviseerd worden ze nooit, want zeer zelden problemen en er blijven over wanneer er een blok om andere reden niet bruikbaar meer is. Heb er ook nog één of twee liggen, ook wel eens gewoon bij het oud ijzer gegaan want niemand had ze nodig...

Wel netjes en correct monteren en op de lagers letten. Iemand anders (Ron?) had hier ook pas nog moeilijkheden met 2 en 5, oorzaak bleek uiteindelijk montage missertje.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Ron
Forum Lid 
#34 | Geplaatst: 20 juni 2023 23:06 
brinkcx:
Wel netjes en correct monteren en op de lagers letten. Iemand anders (Ron?) had hier ook pas nog moeilijkheden met 2 en 5, oorzaak bleek uiteindelijk montage missertje.

Indeed maar heb er van geleerd! Als je een beetje in de buurt woont, wil ik je er graag mee helpen
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#35 | Geplaatst: 20 juni 2023 23:07 
Oh ja, een extra bak heb ik inmiddels wel liggen
Per aspera ad astra

Schrijver bertus78

Forum Lid 
#36 | Geplaatst: 21 juni 2023 19:27 
Ik heb met brinkcx afgesproken dat hij eens zijn luisterend oor bij de motor legt en er eventueel op gaat rijden om te horen en mee te denken of het echt de versnellingsbak is.
Alleen hij is tot half juli op vakantie! Gelijk heeft hij Dus het is nog even wachten op zijn bevindingen.
Toch fijn zo'n forum, kan het niet genoeg benadrukken. En motorrijders he
Tot later, word vervolgd!

Schrijver bertus78

Forum Lid 
#37 | Geplaatst: 1 juli 2023 18:58 
update
jik heb de km teller kabel eraf gehaald ( wel hele kuip eraf maar moet kunnen )
rijden zonder kuip en km teller kabel en geluid is weg , mooi
toch eerst tellerkabel met atf olie gesmeerd alles gemonteerd , oh ja ook de sier beschermkap van radiator nog gedemonteerd voor geval dat ,
en geluid in na ritje van30 km niet terug gekomen
dus zo zie je maar geluid is raar geval en rust en kalmte kan veel redden hoewel dat soms lastig is hahaha
vr gr en dank voor de aangeboden hulp ! gr van rijdende bertus !

Schrijver Ron
Forum Lid 
#38 | Geplaatst: 1 juli 2023 21:58 
Oh maar dat is lekker! Een kleinigheidje, met goede afloop zo word je voor de gek gehouden door die dingen
Per aspera ad astra

Pagina  Pagina 3 van 3:  « Vorige  1  2  3 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 lekkende carburateur slang weg ??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven