Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

slag in voorwiel zonder spaken zelf oplossen ??

 
Schrijver bertus78

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 nov. 2023 20:53 
hallo ik merkte dat mijn voorwiel wat slingerde bij bepaalde km , laten balanceren bij motoport die kwam erachter dat balance goed was maar liet zien dat er een "slag" in zit
nu is het niet een gespaakt wiel maar van de gemoneerde platen
met spaken zou ik hem kunnen richten als een fietswiel maar dit is andere koek iemand ervaring ermee ?
het is niet giga slag monteur zij ach zo hard rijden die motoren niet ............... ok maar ik had toch wel graag dat de zaak in orde is dus vandaar toch maar de vraag hier
vr gr bertus

Schrijver bertus78

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 nov. 2023 21:12 
dit is het voorwiel:  Voorwiel

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 15 nov. 2023 22:52 | Aangepast door: MAST 
Bertus, deze comstar wielen zijn niet te richten. (ik heb nog niemand gevonden die het kan/wil doen) Je kan op zoek naar een ander wiel maar de kans bestaat dat die ook niet 100% 'recht' is. Als het onder het rijden voor enstige trillingen/slingeren leidt, dan zal je een andere moeten zoeken, anders gewoon doorrijden.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver norby
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 nov. 2023 23:32 
volgens mij moet ik wel zo n wiel hebben, normaal heb je niet snel een slag, hij moet een opdoffer hebben gehad, gr norby.
nb

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 16 nov. 2023 00:01 
Als Norbert niks heeft dan heb ik er ook nog eentje zo aan de muur hangen. Zal wel goed zijn anders had ik 'm wel weggegooid, ze zijn echt niet zeldzaam
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 nov. 2023 15:48 
Toen in circa 1977/1978 de Comstar velgen geïntroduceerd werden eerst op de CB400 T en N en later op de CX500 kwamen er onmiddellijk dergelijke vragen op Honda Nederland af.
De over het algemeen tamelijk conservatieve motorrijders kwamen er achter dat deze velgen veelal een kleine slag vertoonden. Dat kon toch niet! Een wielvelg moest o mm slag hebben. Nu heeft ieder product natuurlijk toleranties, ook bijvoorbeeld een band. Aangezien zo'n samengestelde Comstar velg, het woord zegt het al, moeilijk te produceren was had Honda R&D al eens gekeken wat acceptabel was. Een kleine slag was volgens hen niet van invloed op het rijgedrag.
Als er bij jouw velg geen duidelijke invloed van buiten is geweest die de slag veroorzaakt heeft zoals b.v. rijden tegen een stoeprand zou ik me er dus helemaal geen zorgen over maken.
Als we allemaal gaan meten hebben we allemaal een slag in onze Comstar velgen.......
Jaap

Schrijver bertus78

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 16 nov. 2023 18:05 
ok dan je wel ik zal eens kijken hoeveel slinger erin zit en of het echt erg is , echt op snelwegen rijd ik niet maar omdat zoals ik eerder zij er planner zijn wat verder eens te gaan bestaat de kans dat ik toch af en toe snelweg moet nemen anders moet er maar mee leven zo erg is het nou ook weer niet ( sja blijf een mieren neuker wil alles indien mogelijk top hebben )

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 17 nov. 2023 00:01 | Aangepast door: brinkcx 
Norm die Honda geeft is 2mm max voor slingeren, gemeten aan de buitenrand van de velg draaiend op de as. Dat geeft al aan dat het redelijk nauw luistert, zelf zal je waarschijnlijk al bij minder er wat aan willen doen.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 slag in voorwiel zonder spaken zelf oplossen ??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven