Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Montage o-ring en keerring tankzeef

 
Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 april 2024 17:21 | Aangepast door: JiMi 
Ik heb een nieuw tankzeefje gekocht voor mijn niet-CX. Er zitten een o-ring en een soort keerring bijgeleverd. Ik vraag me nu af waar ik die precies moet monteren.

De o-ring moet buitenom de zeef lijkt me. Maar het probleem is dat als ik de zeef in het metalen huis druk, die o-ring niet lekker meeschuift. Hij blijft op de rand vh metaal leunen. Ik heb hem toen met een kleine platte schroevendraaier erin geduwd, maar het voelde niet echt goed om zo te doen. Hoe moet je zoiets "officieel" doen?

Dan die keerring die ín de zeef en óm het messing pijpje heen gaat. Als ik dat gedaan heb en vervolgens de zeef eroverheen schuif dan schuift de keerring mee en stopt uiteindelijk op een willekeurige plek om het pijpje. Maar waar moet hij nou exact komen?

tankzeef
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 april 2024 10:55 | Aangepast door: brinkcx 
Als ik het goede model kraantje voor heb dan heb ik ooit ook wel eens zo'n apparaat gezien. Voor een ongeveer correct model non-CX is er dan dit plaatje bij CMSNL

kraantje sabre

en daar staat maar 1 o-ringetje op om zeefje mee op de plaats te zetten en houden. Die tweede o-ring zal mogelijk bij een ander model non-CX nodig zijn, maar hoort hier niet bij zou ik zeggen, die kan de afvoer voor reserve blokkeren?

succes in ieder geval, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 april 2024 18:42 
brinkcx:
die kan de afvoer voor reserve blokkeren?

Dat vroeg ik me ook af. Maar gesteld dat reservebenzine ook via de zeef moet lopen lijkt mij de buitenste o-ring een vereiste omdat anders rommel vanuit de tank rechtstreeks, ongezeefd, het reservegat in gaat.
Ik bedenk me ineens nog iets anders mbt de keerring om het messing pijpje, het lijkt mij dat de hoogte waarop die gemonteerd zit om het pijpje, bepalend is voor wanneer je moet overschakelen op de reservestand, klopt dat?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 april 2024 20:35 
D 'r is nog zat dat ik niet snap, maar O-ring in de zeef rond pijpje heb ik nog nooit gezien. Hoogte van pijpje in de tank bepaal wanneer je naar reserve moet. Ik heb in de CX momenteel nog steeds een te kort pijpje en na 15 liter nog niet op reserve......
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 april 2024 23:02 
brinkcx:
Hoogte van pijpje in de tank bepaal wanneer je naar reserve moet.

Dat is waar ook, stom dat ik dat niet gelijk zag. Waar die ring in de zeef dan voor dient is me een raadsel.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 8 april 2024 23:11 
JiMi:
stom dat ik dat niet gelijk zag

Nou nee, dat je leverancier het blijkbaar niet zo goed begrijpt, da's stom....
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Montage o-ring en keerring tankzeef

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven