Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Carburateurs opnieuw opbouwen

Pagina  Pagina 3 van 4:  « Vorige  1  2  3  4  Volgende »

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#31 | Geplaatst: 5 juni 2024 20:14 | Aangepast door: certifiable 
Nou door de stortregen naar de schuur... alle kabels los... ding is nauwelijks te bewegen en terugveren doet ie al helemaal niet.

Dus dan zou het aan de carbs zelf moeten liggen, maar daar mis ik de logica een beetje van. Zie inderdaad niet wat je te strak kan aandraaien en heb sowieso niets los gehad afgezien van die hoofdplaten die beide verbinden. Dus dat zijn 8 schroeven die ook maar op 1 manier terug kunnen.

Schrijver MAST

Moderator 
#32 | Geplaatst: 5 juni 2024 20:26 
De vlinderkleppen worden bediend door de gaskabel. De zuigers bovenop de carb wordt door de onderdruk bediend. Als die niet soepel lopen heeft dat niet te maken met de gaskabel. Ik denk dat je het moet zoeken in de bediening van de vlinderkleppen. De as waaraan ze zitten in combinatie met de veer moet draaibaar zijn. De veer is sterk dus kost het wat kracht.
Voel eens aan de vlinderklep of je die kan bewegen?
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#33 | Geplaatst: 5 juni 2024 20:27 
Tja... dat is lastig.... Misschien maar weer de carbs splitsen en kijken of ze het afzonderlijk goed doen.... Je blijft bezig zo....
Ik ben wel benieuwd wat de oorzaak is ondertussen....

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#34 | Geplaatst: 5 juni 2024 20:31 
Tjah denk inderdaad dat ik alles maar weer van de motor af haal en dan inderdaad maar los ga kijken of ik een logica zie en anders alles weer splits en dan is kijken.

Weer wat te doen van het weekend zullen we maar zeggen...

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#35 | Geplaatst: 6 juni 2024 17:33 
Goed... vandaag eerder klaar van werk.

Oorzaak gevonden en 95% opgelost!

Je hebt twee beugels die de carbs bij elkaar houden, beide heb ik de schroeven van los gemaakt (niet helemaal, een stukje) magisch werkte alles weer. Alle schroeven weer rustig vast gedraaid en tussen door testen... issue is weg!

Blijkbaar zit er net genoeg speling is dat het net iets scheef in elkaar kan?

Alles op de motor gezet, gas draait weer gewoon soepel, maar veert net niet helemaal terug. Ga er vanuit dat dit met de kabels te maken heeft en vraag me ook af of dit voorheen wel helemaal 100% werkte.

Later alles nog maar in elkaar zetten en kijken of dan het originele probleem weg is en of alles weer werkt.

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#36 | Geplaatst: 7 juni 2024 15:00 | Aangepast door: certifiable 
Het goede nieuws... de lekkage is weg!!
Het slechte nieuws... hij loopt nu stationair op 1 poot!!

Van het weekend maar synchroniseren en hopen dat dat de oorzaak is...

Wat overigens wel een praktische vraag oplevert, hoe doe je dat eigenlijk? Ik kan toch nooit met gereedschap bij die stync schroef komen? Niet in het moertje los te halen, maar zeker niet met een schroevendraaier voor het schroefje...

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#37 | Geplaatst: 7 juni 2024 17:55 
Fijn om te weten wat de oorzaak was van het stroef lopen.

Jammer dat je weer meer gedoe hebt.
Ik stel de carbs meestal eerst op het oog af en dan met een "blaasproef": Door met de gaskleppen bijna dicht door de carb te blazen waarbij je met je mond de hele opening afsluit kan je voelen of je evenveel druk moet zetten om er lucht door te krijgen (of je even hard moet blazen). Verder heb ik nooit carbs gesynchroniseerd, geen idee of en hoe je dan bij de schroefjes kan.

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#38 | Geplaatst: 7 juni 2024 19:08 
Ja dat had ik inderdaad ook bedacht, dus op de werkbank zo goed als gelijk zetten... maar dan moet ik alles weeeeeer los halen, vinden die rubbers vast ook niet zo leuk.

En het zou toch ook gewoon op de motor moeten kunnen... (maar zie niet zo goed hoe... vond de Guzzi typisch, maar dit is ook wel weer een onlogica)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#39 | Geplaatst: 7 juni 2024 23:15 | Aangepast door: Hans 
Met een beetje gefriemel en een lange dunne schroevendraaier en tank een beetje opzij (want de motor moet wel kunnen lopen) kun je bij het schroefje. Heb het bij de cx al vaak gedaan met uiteraard 2 onderdruk-/synchroonmeters.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#40 | Geplaatst: 8 juni 2024 08:56 
Kwam nog een hele lange schroevendraaier tegen, moet hem alleen even slijpen, kop is te groot...

We gaan een poging doen dit weekend

Laat het wel weten!

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#41 | Geplaatst: 8 juni 2024 10:16 
Geen verschil... gok dat de stationair sproeier verstopt zit ofzo. Zodra je het gas iets open doet gaat ie wel mee doen en wordt de uitlaat ook warm.

Nouja niets anders te doen dan alles maar uit elkaar halen en poetsen...

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#42 | Geplaatst: 8 juni 2024 14:20 | Aangepast door: certifiable 
Ik doe een voorzichtige gok dat het is opgelost, carbs zitten nog niet op de motor... maar doe een gok

Tijdens het synchroniseren gebeurde er vrij weinig, schroef ging wel op en neer, vlinderkleo deed niet veel, hij bleef eigenlijk zo goed als dicht...

Wat blijkt, ik heb bij het in elkaar zetten de synchronisatie verkeerd gemonteerd.

Net dit weer helemaal goed in elkaar gezet te hebben kon ik de vlinderkleppen ook weer gelijk met elkaar zetten. Op de werkbank staan ze dus op het oog gelijk nu. Tevens werkt het hele mechanisme veel soepeler...wat misschien niet zo gek is als je alles krom hebt gemonteerd...

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#43 | Geplaatst: 8 juni 2024 16:13 
Mooi man, ik denk dat we er een nieuwe carburateur-expert bij hebben gekregen op ons forum, zo moet je het maar zien
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#44 | Geplaatst: 8 juni 2024 16:39 | Aangepast door: certifiable 
Kan je in elk geval vertellen hoe je ze er fatsoenlijk uit en in krijgt en wat je niet fout moet doen bij in elkaar zette.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#45 | Geplaatst: 8 juni 2024 20:12 
Weer een blije CX rijder dan die de cursus carburateurs met succes heeft gevolgd heeft en al na een paar weken geslaagd is voor het examen! Hulde !

En nu lekker ermee gaan rijden,

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
VT500 E 1983 , uit D wacht op kenteken, eens kijken hoe dat rijdt
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Pagina  Pagina 3 van 4:  « Vorige  1  2  3  4  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Carburateurs opnieuw opbouwen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven