Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

RICHTING AANWIJZERS DEFECT

 
Schrijver g.burg
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 mei 2004 22:23 
[b][/b]

Schrijver g.burg
Gast 
#2 | Geplaatst: 11 mei 2004 22:31 
IK HEB DE BEDRADING VAN MIJN KOPLAMP LOSGEMAAKT OM MIJN KOPLAMP TE SPUITEN DAARNA WEER ALLES VASTGEMAAKT [DE GEMERKTE BEDRADING] EN NU DOEN MIJN VOORSTE RICHTING AANWIJZERS HET NIET MEER HOE KAN DIT??? WIE KAN MIJ HELPEN????

Schrijver JosvanR
Gast 
#3 | Geplaatst: 11 mei 2004 23:41 
WELLICHT HEB JE DE MASSA NIET GOED AANGESLOTEN DAT WIL NOG WEL EENS DE OORZAAK ZIJN!!!EVEN GOED KIJKEN OF JE MASSADRAAD NOG WEL GOED VAST ZIT EN DAARNA JE CAPS LOCK INDRUKKEN!!!

Schrijver g.burg
Gast 
#4 | Geplaatst: 13 mei 2004 22:25 
ik heb de massa goed aan gesloten maar het probleem is er nog wie kan me helpen??? b.v.d groetjes gerrit

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 13 mei 2004 22:36 
Je moet de bedrading die je hebt losgemaakt stuk-voor-stuk nalopen en controleren. Kijk even onder rubriek Techniek, daar staan bedradingsschema's.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver g.burg
Gast 
#6 | Geplaatst: 13 mei 2004 22:49 
ik ga de bedrading stuk voor stuk nalopen en de stekkertjes schoonmaken dan hoop ik dat het probleem is opgelost bedankt voor de tip floris groetjes gerrit.

Schrijver g.burg
Gast 
#7 | Geplaatst: 14 mei 2004 21:00 
ik heb de stekkertjes van de bedrading gecontroleert en de richting aanwijzers [voor] doen het nog niet wat nu ???? wie weet raad!! groeten gerrit.

Schrijver Ray
Gast 
#8 | Geplaatst: 15 mei 2004 22:52 
Test massadraad maken, lampjes controleren, tikt de clignoteurunit wel tenminste 1 keer? Als ze het achter wel doen, hoor je meestal 1 slome tik, en gaat ie achter wel aan en blijft ie achter op "aan" hangen...Als dat zo is, is je massa van voren niet goed! ( en dat ligt redelijk gevoelig: ik heb ook een extramassadraaje moeten maken ook al leek alles ok)
Succes!
Ray ( die nu weer massa's massa heeft)

Schrijver rupert
Gast 
#9 | Geplaatst: 16 mei 2004 09:05 | Aangepast door: rupert 
Gerrit,
Zoals Ray al vermeldt moeten de massa aansluitingen van de lampjes goed zijn. De pinkers krijgen vanuit de pinkerbus een +12V om te branden. Je kan proberen om zelf de +12V van de batterij op de draden van de voorste pinker links of rechts te zetten. Gebruik hiervoor een speld die je voorzichtig in de plastik isolatie van de bedrading prikt. Zo kan je testen tot waar je bedrading werkt. Voor de veiligheid zou ik wel een 12V 45W lamp (koplamp van een auto) in serie zetten met de +12V van de batterij. Bij een kortsluiting in de bedrading die je test zal dan de 45W lamp hard branden zonder dat de boel opfikt.
Dus : draad van de +12V van de batterij naar een autolamp 45W. Andere kant van de 45W lamp met een draad en een speld in de bedraing van de pinkers prikken en kijken wat er gebeurt : pinker voor brandt => draad OK tot daar. Pinker brandt niet : draad niet goed, lamp kapot, geen massa. Als alles in orde is moeten de achterpinkers trouwens meebranden als je vooraan +12V zet.
! ! PAS WEL OP ! ! : een batterij kan veel stroom geven als je fouten maakt (vraag maar aan Ray)
Succes, Rupert

Schrijver g.burg
Gast 
#10 | Geplaatst: 16 mei 2004 21:50 
Ray en Rupert bedankt voor jullie tips ik ga het uitproberen groeten Gerrit.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 RICHTING AANWIJZERS DEFECT

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven