Afgelopen dagen bezig geweest met het reviseren van de carburateurs van mijn gemodificeerde CX custom. Motor wilde niet stationair lopen en afstellen werkte niet goed, ook het rijden bij lage toeren gaf problemen. Dus tijd om het spul eens uit elkaar te halen. Vooraf revisie stejes besteld en wat gereedschap om de sproeiers schoon te maken/door te prikken. Online wat filmpjes gevonden over de stationair sproeier en hoe die te verwijderen want gewoon eruit schroeven ging in mijn geval niet. Zo gezegd zo gedaan, alles uit elkaar, stationaire sproeiers voorzien van M3 draad en eruit gedrukt! Werkte prima en was ook geen overbodige luxe want super vervuild! Alles schoongemaakt en daarna ultrasoon gereinigd, kwam veel troep af! Vanochtend alles weer in elkaar gezet, verse o-ringen en pakkingen, benzine erin, geen lekkage en gelijk starten! Loopt weer mooi stationair en na een uitgebreide proefrit nog steeds alles ok! Straks nog wel even de bougies beoordelen en synchroniseren maar ben erg blij met het resultaat! Dat wilde ik even delen!
Een tevreden CX rijder! |