Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

achterveren: spiraalveer demonteren

 
Schrijver kaspar
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 mei 2004 14:23 | Aangepast door: Moderator 
Beste allemaal,

Heeft iemand ervaring met het demonteren van een achterveer? Het volgende is bij het geval. Ik heb Koni's waarvan de demper (let wel) goed funtioneert. De veer is echter te slap. Wat ik wil doen is de veerspanning nog verder verhogen dan wat nu maximaal kan met de instelring.
Je kan in principe de veer van een schokdemper demonteren door hem op te spannen zodat je de borgklip kan verwijderen. Maar hoe span je de veer op? Heeft iemand daar ervaring mee? Heeft iemand (zelf gemaakt) gereedschap omdat te doen?

Graag jullie reactie, bedankt, Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver fomoco38
Gast 
#2 | Geplaatst: 15 mei 2004 16:43 
Gebruik in godsnaam geen zelfgemaakt gereedschap daarvoor. Als die veer losschiet zie je ze niet aankomen, je hoort ze wel ergens neerkomen. Die veerspannertjes kan je zo kopen in een autoshop of dergelijks en kosten echt niet veel hoor. Heb het ookl eens gehad met een veer van een Honda cb400 en heb ze vlak naast mijn oor horen wegschieten en die lande ergens 50 meter verderop in de garage. Dus koop of leen een paar spannertjes en dan ben je veilig bezig.
Groetjes

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 mei 2004 13:50 
ik ben op mijn hoede, dankjewel!
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 achterveren: spiraalveer demonteren

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven