Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   

accu en spanningen..

Schrijver Hansv

Bestuur 
#1 | Geplaatst: < 2 dagen 
Voor mijn Deauville 650 (nee, geen CX ) kreeg ik na problemen vorig jaar in Duitsland een AGM LTX9 accu ingebouwd. Dat heeft een tijdje goed gedraaid, maar na een maand begonnen de problemen weer. Slecht starten, accu snel leeg etc. Een rustkuurtje voor de accu aan de Optimate4 hielp ook niet echt.
Afgelopen dinsdag werd de Deau uit de winter-opslag gehaald... en startte niet... twee maanden druppellader was ook niet in staat om voldoende te laden.
Ik was het zat, en kocht een nieuwe accu. Het werd een Yuasa YTZ14s. En nu doet íe het....

MAAR !!

In de Deau zit een klein digitaal voltmetertje ingebouwd. En die geeft tussen 13,2 en 13,5 volt laadspanning aan. Dat klinkt erg weinig, want rond de 14,5-14,7 is meen ik veel beter.
Spannings regelaar defect ? Heeft iemand een regelaar die ik zou kunnen proberen ? Of is zo'n ding te meten ?

Harmony,
Hans.
( wil wel weer plezier aan het motorrijden beleven... en minder stress... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: < 2 dagen 
Laadspanning van een 650 Deauville zou tussen de 13.5 en 14.5V bij 3000rpm liggen. (Deauville forum)
Ik heb een spanningsregelaar van een CX liggen. Die mag je wel ff lenen. Geen idee of die past op jouw Deauville.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 accu en spanningen..

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven