Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

suggestie voor merk en type schokdemper voor custo

 
Schrijver kaspar
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 mei 2004 22:37 
suggestie voor merk en type schokdemper voor custom gevraagd.
bvd Kaspar
Indien mogelijk met bevindingen: bevalt het type ja of nee?
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 17 mei 2004 21:55 
Kaspar, kijk even bij onze zuiderburen, gebruikte cx onderdelen. Nieuwe Hagon's zijn volgens mij rond de 200 euro.(gezien bij Vogel , ook in Duitsland) Het meest voorkomend zijn Hagon's en Koni's. Ervaring ermee heb ik niet. Wel met Koni's onder een CX 500.
Dat was 'n prima combinatie.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 mei 2004 08:55 
Koni heet tegenwoordig IKON.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver tmoons
Gast 
#4 | Geplaatst: 18 mei 2004 09:58 
ik heb konis' en marshall uitlaten.
maar als ik zwaar beladen ben knallen mijn achterbrug en uitlaat tegen elkaar aan... iemand daar suggesties voor...??

ohja de uitlaten en schokdempers bevallen ZEER goed!!!

theo

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 20 mei 2004 14:35 
bedankt, Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 24 mei 2004 18:53 
Ik heb de veren nu met het ervoor bestemde gereedschap gedemonteerd gehad. De schokbremper dempers doen het allebei. Alleen hoe goed moeten ze het doen? De dempingsweerstand waar ik met de hand door heen drukte (dus schokdempers zonder veren) was behoorlijk en voor beide dempers gelijk. Toch lukt het me niet om een comfortabele afstelling te vinden. Ik rij nu met maximale demping en veerspanning. Dat is voor solo toch te veel misschien. Ik vermoed dat weinig demping en weinig veerspanning ook niet goed is. (Wat ik al geprobeerd heb is weinig veerspanning en veel demping maar dat was ook niets.)

Ik ben benieuwd. Heeft iemand gedoe gehad met achterschokbrekers?
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver joker@hondacx50 0.com
Gast 
#7 | Geplaatst: 25 mei 2004 09:55 
Kaspar,

De naam HAGON is al gevallen. Als je HAGON direct belt krijg je de mogelijkheid uit te leggen wat je probleem is. Er kan dan een schokdemper gemaakt worden naar jouw specificaties. Zo heb ik bijvoorbeeld een middelsterke demper met een harde veer . Iets wat Vogel niet voor je kan regelen. Wil je hoger of lager? Dat kan ook.
Succes ermee,
Ron

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 suggestie voor merk en type schokdemper voor custo

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven