Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Temperaatuurzender

 
Schrijver MAST

Moderator 
#1 | Geplaatst: 17 mei 2004 17:27 | Aangepast door: MAST 
Hallo, de temperatuurzender (die de ventilator aanstuurt als de vloeistoftemperatuur te hoog oploopt) van mijn CX650E is kapot. Weet iemand of die nog te ergens te krijgen is, en zo ja, waar?
Alvast bedankt, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 mei 2004 18:07 
kan je bij Honda nog bestellen,maak ook meteen een schakelaar er tussen als je in een file rijd dan kan je de ventilator al vast aan doen voor betere koeling
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 17 mei 2004 21:11 
OK Jan, bedankt!
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 18 mei 2004 13:00 
Nog even een vraag, weet iemand de waarden van de temp schakelaar/zender?
Bv 80-85 gr celsius
Bedankt, Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 mei 2004 18:31 
zender beint bij 50 gr ,bij rood dus in de midden is het 80 gr, hellemaal rechts is het125 gr,
60gr =104,0 ohm
85gr = 43,9 ohm
110gr = 20,3ohm
120gr = 16.1ohm
dit is gemeten zonder voltage
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver joker@hondacx50 0.com
Gast 
#6 | Geplaatst: 28 mei 2004 10:22 
Wie staat er nou in de file met de motor ?

Schrijver Idsart
Gast 
#7 | Geplaatst: 28 mei 2004 12:37 
Hoi Marcel, Jan heeft het over de waardes van de opnemer voor de temperatuur meter. Voor het inschakelen van de ventilator zit een aparte temperatuurschakelaar.
Deze is vast wel tekoop bij een automaterialen zaak. Temp waarde van 85 graden is wel goed. Ik kocht ooit eens zo een scahakelaar van een Toyota om mijn Peugeot 403 weer gangbaar te maken.
Een extra schakelaar is volgens mij niet zo zinvol. Als de schakelaar goed werkt gaat ie toch wel aan en ook weer uit!
Een relais er tussen is wel handig, hoeft de tempschakelaar maar een klein stroompje te schakelen en branden de contacten niet weg.

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 29 mei 2004 13:10 | Aangepast door: MAST 
Even een reactie op Joker en Jan en Idsart, ik reed mee als begeleider met een tandemtocht voor visueel gehandicapten. Met 10 km per uur rijden achter fietsers is niet bevorderlijk voor de temperatuur van de motor. Normaal schakelt bij een bepaalde temp de elektrische ventilator (zit alleen op de CX 650)zelf aan. Bij mijn CX bleek dat die schakelaar kapot is. Ik heb een nieuwe besteld en er zolang een schakelaar tussen gezet, zodat ik zelf de ventilator kan inschakelen als dat nodig mocht zijn.
Bedankt voor alle adviezen.
Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Temperaatuurzender

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven