Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Te arm afgesteld?

 
Schrijver johan
Gast 
#1 | Geplaatst: 17 mei 2004 18:08 
Mijn CX500 ploft soms in de uitlaat als ik het gas loslaat. Als ik de bougies bekijk is de kleur mooi wit. Het lijkt mij dat hij te arm loopt.
Ik heb nog nooit aan carburateurs geknoeid; is er iemand die mij, tegen vergoeding, eens wil helpen de motor correct af te stellen? Alvast bedankt!

Schrijver johan
Gast 
#2 | Geplaatst: 17 mei 2004 18:30 
P.S. heeft tijdelijk deels afplakken van de luchtinlaat zin, ivm voorkomen van een te warm lopende motor?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 17 mei 2004 19:17 | Aangepast door: Floris 
Als je bougies echt wit zijn, dan is het geen kwestie van afstellen meer. Het lijkt eerder op valse lucht. Zijn de isolatoren (inlaatrubbers) ingescheurd? Zijn de O-ringen tussen isolatoren en cilinderkop nog wel OK? Als de isolatoren ooit losgeweest zijn, dan moeten er nieuwe O-ringen tussen gezet worden.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver johan
Gast 
#4 | Geplaatst: 17 mei 2004 20:03 
De strip is grijzig, de kern is schoon wit. Ik heb laatst de inlaatrubbers omwikkeld met rubbertape, en getest door er WD40 op te spuiten. Toen leken ze dicht.
Ik heb ze er toen niet af gehad, dus ook de O-ringen niet vervangen. Nog maar eens testen met WD40, en nieuwe O-ringen bestellen. Alvast bedankt!

Schrijver johan
Gast 
#5 | Geplaatst: 17 mei 2004 20:30 
Hoe urgent is dit? Niet meer mee rijden totdat het opgelost is? Daar gaat de Hemelvaart-tocht dan ...

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 mei 2004 20:58 
Vergelijk maar ff met deze plaatjes. Misschien valt het wel mee, hou in ieder geval je temperatuur in de gaten.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver johan
Gast 
#7 | Geplaatst: 17 mei 2004 21:04 
Probleem al gevonden: het is de rubber vanuit het luchtfilterhuis naar de rechter carburateurs. Dat wordt een tripje Menkel om nieuwe te halen. Nou ja, ik wil er toch nieuwe banden op hebben, dus dat moet ik maar eens combineren.

Schrijver johan
Gast 
#8 | Geplaatst: 17 mei 2004 21:07 
Bedankt, Floris. Plaatje 22 lijkt er het meeste op.

Schrijver tmoons
Gast 
#9 | Geplaatst: 18 mei 2004 10:02 
hee johan, misschien heb je gewoon de verkeerder temperatuur (bougies zijn er in verschillende gradaties)
ik kom tot die conclusie omdat de aard electrode de juiste kleur heeft de plus pool heeft een te lichte kleur, zou kunnen zijn dat hij zijn warmte niet voldoende kan afvoeren.

theo

Schrijver johan
Gast 
#10 | Geplaatst: 20 mei 2004 14:34 
Theo, bougies zijn goed. Ik heb wel een klein gaatje in mijn rechter demper gevonden. Morgen maar eens dichtplakken, en zien of dat verschil maakt.

Schrijver johan
Gast 
#11 | Geplaatst: 21 mei 2004 13:53 
Hmm, in mijn linker demper zit op *exact* dezelfde plek precies zo'n gaatje ...
Dat zit er dus vast niet zomaar, maar waarvoor is dit? Overdrukbeveiliging?

Schrijver tmoons
Gast 
#12 | Geplaatst: 27 mei 2004 08:53 
nee dat is afwatering. verbrandingsmotoren creeren H2O bij verbranding , condenseerd in de uitlaat (Zeker als die nog koud is) en dat water moet er uit (en ook regenwater wat er in komt) en dat moet er via zo'n gaatje uit.

theo

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Te arm afgesteld?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven