Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Voorstellen/ indentificatie motorfiets

Schrijver JV1989
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: < 8 uur 
Hallo , ik zal me even voorstellen.
Ik ben johan 37 jaar uit friesland en sinds zeer recent eigenaar geworden van een xc500 Custum .
Teminste zo staat hij op kenteken , ook het uiterlijk klopt wel .
Nou heb ik wat onderzoek gedaan, maar het is me nog niet duidelijk welk model of bouwjaar ik heb gekocht , wel zo handig voor het zoeken van onderdelen.

Wat een beetje vreemd is , is dat op het blok gl500 staat, ook het chasis nr begint met gl500 . Wat misschien nog wel vreemder is omdat ik op het internet heb gezocht naar chasis nummers om het voertuig te kunnen identificeren , echter beginnen die allemaal anders . Het bouwjaar op kenteken is 1986 ? Echter zou de xc maar gebouwd zijn tot 85 en de gl 500 ( silverwing ) alleen in 81 en 82 ?
Wie o wie kan mij helpen ?

Schrijver borisz
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: < 7 uur 
Hey Johan,

welkom bij dit selecte gezelschap. Er zijn een paar variaties op het thema CX500C: de oudste types hebben een CDI ontsteking. En je hebt de latere types met een GL500 blok, die hebben een thyristor ontsteking.

Het bouwjaar op je kenteken is 1986 omdat deze motor toen pas op kenteken is gezet. Dat zie je wel vaker.

Ik woon in Leeuwarden en ben nu natuurlijk wel nieuwsgierig wat je hebt gekocht. Kun je me een foto mailen? sjoerddijkstra@hotmail.com
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Hansv

Bestuur 
#3 | Geplaatst: < 7 uur 
Hoi Johan,

Wat Sjoerd al zei, er zijn nogal wat variaties op het CX thema. Er staat me bij dat tegen het einde van de bouw-serie er blokken van de GL in een frame van de 'C' zijn gehangen. Daarnaast is het verschil tussen een gewome (nou ja gewoon ? ) CX 500 C en een GL 500 (c) nou ook weer niet vreselijk groot, dus het blijft een leuk puzzeltje....

Harmony,
Hans
( die denk dat Sloerd er wel uitkomt .... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver JV1989
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: < 5 uur 
He bedankt voor de reacties , ik heb sjoerd gemaild in de hoop dat die me verder kan helpen . Het is vooral het chasis nr wat me dwars zit.
Als ik eenmaal maar weet voor welk type ik onderdelen moet bestellen , dan komt het wel goed.
Enig idee of er in de koppelingsplaten nog verschil zit in de gl of de cx versie en bouwjaren ?
Die staat namelijk bovenaan mijn lijstje , is nu wel echt aan vervanging toe.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: < 2 uur 
Welokm aan boord!

Er zijn voor Japan gebouwde CX500 uitvoeringen die "GL500 custom" heten en dat staat ook op de zijdeksels. Die hebben dan een kmteller met 80 kmh en hoger in rode leters - toen de snelheidslimiet in Japan. Ook een rood lampje dat boven de 80 kmh aan gaat maar dat is meestal uitgeschakeld.

Vrijwel zelfde als een Custom hier.

Plezier er mee ongeacht de naam !
CX500 Z 1978, zo'n rooie, ignitech, e-fan en zo
Verse PC800 voor verbouwing, ex 500 Euro challenger
o ja, donateur ca.2006-2026 💰

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Voorstellen/ indentificatie motorfiets

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven