Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

bandenspanning

 
Schrijver justjoan
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 mei 2004 16:58 
Hallo allemaal,

Ik ben een beginnende motorrijdster, vandaar deze ogenschijnlijk domme vraag, maar ik zou het toch graag willen weten!
Hoe hoog moet de bandenspanning voor en achter zijn van mijn cx500 custom, en moet deze anders zijn als er een duopassagier achterop zit??
alvast bedankt voor het antwoord!

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 24 mei 2004 19:41 
Volgens het boek van "Peters" moet er in de voorband 24 psi en achter 28 psi. Met een passagier achterop moet er in de achterband 8 psi bij. 24 psi=1,7 bar en 28 psi= 1,9 bar (8 psi = 0,5 bar)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver frans
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 mei 2004 20:07 
Hoi Joan,

Goed dat je 't vraagt, daar is het prikbord voor! Kijk ook eens hier:
http://www.hondacx.500.nl/phpdata/forum/index.php?action=vthread&f orum=6&topic=210

Succes,

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 26 mei 2004 13:00 | Aangepast door: Moderator 
Ik heb altijd begrepen dat je beter de adviezen van de bandenfabrikant kunt opvolgen dan van het motorhandboek. De waardes die daarin staan zouden met name gelden voor de motorfiets in combinatie met de oorspronkelijke banden.

Ik weet wel dat mijn CX aanzienlijk beter rijdt als ik vooral de voorband op een hogere spanning heb (2,5 bar ipv 2,0).

Johan

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 27 mei 2004 15:20 
Volgens mij klopt dat boekje van Peters niet. Ik weet niet anders of er moet voor 2,4 bar en achter 2,8 bar in. Een groot verschil dus !!

Schrijver frans
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 27 mei 2004 16:34 
Dat is zeker een verschil!
Overigens was ik van de week bij Safe Motors, ik liet met een even mijn bandenspanning checken. De monteur zette de voorband op 2.0 en achter op 2.2. Dit zijn de gebruikelijke waarden, volgens hem.

Schrijver Anoniem
Gast 
#7 | Geplaatst: 27 mei 2004 16:50 
Bij mijn banden, zowel voor als achter is de maximale bandenspanning 42 PSI = 2,9 bar.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 30 mei 2004 17:42 
heren let op elke maat banden voor of achter heeft een anderen spanning ,ook als er een zwaarder persoon boven de 75 kg dan moet deze 0,2 kg meer lucht druk er bij doen waarom vraagt U nou de Jappanners zijn een stuk lichter als wij dus Hollanders wat meer lucht in je voor en achterband ,rij je met twee personen dan nog eens 0,2 kg in achterband dus niet van vooren
groeten ouwe-jan
deze heeft er 3 bar in zitten
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver justjoan
Gast 
#9 | Geplaatst: 2 juni 2004 09:48 
Allemaal bedankt voor jullie bijdragen, weet nu natuurlijk door de bekende bomen het bos niet meer, maar tevens dat ik het niet al te fout kan doen!

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 bandenspanning

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven