Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

temperatuur te koud

 
Schrijver fomoco38
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 mei 2004 20:56 
ik krijg met geen stokken de temperatuur omhoog van mijn cx500c '82.
Heb de termostaat al vervangen, koelvloeistof en olie ververst en nog komt ie niet boven de 46 graden uit. Dit heb ik kunnen meten door zo'n temperatuur metertje voor auto's te gebruiken, je weet wel zo eentje met een sencor aan een draatje. Dat heb ik tussen te rubber buis en metalen spiraal gefrunnikt en daarrond nog een issolatie om een betere "warmtewisseling" te verkrijgen. S'morgens niet boven de 42 graden en s'avond bij 21 graden buitentemp niet boven de 52 graden te krijgen. Bij stapvoets rijden komt ie rond de 60 graden uit maar zakt bij sneller rijden terug naar 50 graden ongeveer. Dat metertje kan overigens 70 graden en hoger aan en kost nog geen 11 euro. Iemand een idee hoe dit zou komen?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 mei 2004 10:56 
Heb je de voeler van dat metertje aan de onderste of bovenste slang gemonteerd? (Realiseer je dat de bovenste slang de 'koele' kant is).

Heb je de weerstand van de temperatuursensor (met een multimeter) doorgemeten?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Ray
Gast 
#3 | Geplaatst: 25 mei 2004 13:47 
Mij is ooit ter ore gekomen dat het koelsysteem van de CX zo'n beetje geadopteerd is van de Goldwing en daardoor lichtelijk overbemeten is. Daardoor zal de CX dus altijd een beetje een "coole" motor zijn. Als dat verhaal een beetje klopt dus..
Maarja, wat jij opgeeft is badwater-temperatuur, en dat is wel erg weinig inderdaad. Heb je de nieuwe thermostaat wel gecontroleerd voor dat je 'm erop schroefde?
Groeten
Ray (die de heetste CX heeft..)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 mei 2004 15:47 
de bovenste slang na de thermostaat is de heetste kant het koelsysteem van een radiateur werkt van boven naar beneden,dus aan de onderkant van een radiateur is het koelste .deze is ook de zuigkant van de waterpomp
Ray jou CX wordt gevoed door cambal in plaats van koelvloeistof,daarom ook de warmste [cx]
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 mei 2004 00:25 
Jan heeft gelijk, en ik vergiste me: de onderste slang van de radiateur is de koele kant.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver fomoco38
Gast 
#6 | Geplaatst: 26 mei 2004 21:27 
Yep, alles geschekt en nagekeken. Alles werkt naar behoren alleen de temperatuur wil niet meewerken. Heb nu dat voelertje eens aan de metalen waterpijp gemonteerd die uit het blok komt met name de rechter pijp van de cilinder zelf. Zal morgen beter kunnen meten en dan zal ik de gegevens ook mededelen. Ben eens benieuwd. Groetjes

Schrijver fomoco38
Gast 
#7 | Geplaatst: 27 mei 2004 19:30 
Update. Zoals jullie al gezegd hebben is inderdaad de tempsensor naar de knoppen. Met dat elektronische metertje loopt ie over de 70 graden, hoger kan dat ding niet meten want dan geeft ie HI aan. M.a.w. de temperatuur blijkt wel degelijk goed te zijn. Bedankt voor jullie reactie.
Groetjes

Schrijver fomoco38
Gast 
#8 | Geplaatst: 6 juni 2004 07:46 
Update 2: Ben gisteren zaterdag een nieuwe temperatuurzender gaan halen. Ik moest wel eventjes gaan zitten van de prijs voor dat prulletje. 55 Euro's kost dat ding. De naam Honda waardig. Dus de afkorting honda is dus wel degelijk waar. Hoge Onkosten Na De Aankoop. Maar zonder weet je niet hoe warm of koud hij blijft. Groetjes

Schrijver Anoniem
Gast 
#9 | Geplaatst: 6 juni 2004 09:47 
en ik blijf maar zitten met mijn censors voor 10 eurie.gr, slooper

Schrijver Jan
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 6 juni 2004 10:24 
Hallo slooper,

Heb je ook een nokkenaskettingspanner voor een C? En wat kost die dan?

Jan

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 temperatuur te koud

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven