Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Klapperende distributieketting.. hoe klinkt dat?

 
Schrijver kaspar
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 17 okt. 2002 17:36 
Beste CX-ers,
Wie heeft ervaring met een versleten nokkenasketting? In die zin dat iemand me kan vertellen wat voor geluid dat geeft?

Ik heb een CX 650 met 52000km op de teller. Er komt een soort toerentalafhankelijk tikkend geluid uit met name bij warme motor. Ik heb zelf laatst alle kleppen gesteld, allemaal 0,10 mm speling en het geluid blijft.

Stel nou dat die 52000 km inderdaad kloppen, waarbij ik niets weet over het verleden van de motor, wat is de kans dat nokkenasketting (en geleiders) al een keer vervangen is of juist nog niet vervangen is en wel moet worden?

Bvvd Kaspar (extra v staat voor "veel")
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver niekvdh
Gast 
#2 | Geplaatst: 17 okt. 2002 23:09 
Beste Kaspar, ik vrees dat je het haasje bent. Overigens is niet de ketting maar de spanner waarschijnlijk het onderdeel dat het begeven heeft. En dan helpt kleppenstllen niet meer. Het beste is alles te vervangen, maar als je ketting er echt nog goed uit ziet, en de geleideplaten ook, zou je ze terug kunnen bouwen. De spanner zal wel zoeken worden: ik heb in de voorzomer zes weken gewacht op een nieuwe en toen maar een gebruikte gemonteerd, die nu al weer 2000 mijl goed meedoet. Jij weet in ieder geval wat je deze winter kan doen.

Succes,
Niek

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Klapperende distributieketting.. hoe klinkt dat?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven