Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Demontage van de ventilatorschroef

 
Schrijver Osiris
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 juni 2004 18:00 
Ik ben op zoek naar een stuk gereedschap of de maten van het inwendige schroefdraad om de ventilator te verwijderen.. wie o wie kan mij helpen

Schrijver Osiris
Gast 
#2 | Geplaatst: 3 juni 2004 18:01 
P.s het gaat om een Honda 500 c

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 3 juni 2004 18:21 
Volgens het handboek van Peters moet je de as van het voorwiel gebruiken.Schroef die in het hart van de ventilator totdat de ventilator loskomt van de conische as waar hij op zit. Niet te ver doordraaien, je kan eventueel met een paar scherpe tikken met een hamer op de kop proberen of hij "losschrikt".
Succes, Marcel.
(of zoek een andere passende bout met hoge treksterkte.)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Osiris
Gast 
#4 | Geplaatst: 3 juni 2004 18:54 
Hoi Marcel..Oke dan heb ik al 1 optie nu ff afwachten of iemand de maten van het schroefdraad en treksterkte weet . alvast bedankt !1!

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 juni 2004 20:15 | Aangepast door: Hans 
Pas aub op met geven van ' scherpe tikken met de hamer' op een in de ventilator gedraaide bout. De ventilator zit rechtstreeks op de nokkenas en die is niet goed bestand tegen dergelijk geweld.
De lagering is al krap bemeten en axiaal is de sterkte niet bepaald groot. Voor je het weet heb je een nokkenas uit lijn en gaat de motor vibreren.

Dus alleen een bout (en niet de vooras) van voldoende treksterkte en gewoon doordraaien tot de ventilator loskomt. De schroefdraad van het aluminium hart van de ventilator is kwetsbaar; dus de bout er niet met geweld indraaien (het moet behoorlijk soepel gaan). Is de schroefdraad eenmaal weg of dolgedraaid heb je best een probleem de ventilator te demonteren.

Succes
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Osiris
Gast 
#6 | Geplaatst: 3 juni 2004 21:01 
[i][/i]


Slik... oke dan maar afwachten tot dat ik de juiste bout kan bemachtingen .en dan hopen dat de ventilator makkelijk los komt *cross my fingers* :) pfff en dat alles voor een beetje lekkend keerringentje wat achter de ventilator zit ..maar oke het houdt je wel van de straat *grin*

Schrijver jost
Gast 
#7 | Geplaatst: 3 juni 2004 22:32 
Vorige week heb ik de ventlator gedemonteerd met een M14 x 1.5 bout.

gr. jost

Schrijver Osiris
Gast 
#8 | Geplaatst: 5 juni 2004 00:46 
Oke Jost bedankt !! ik ga gelijk op zoek naar zo'n bout

Schrijver Gertjan
Gast 
#9 | Geplaatst: 17 okt. 2004 16:38 
Bij www.dutchpowertrading kan je zo'n bout bestellen hij komt vaak voor in autovelgen en alles wat daar mee te maken heeft.

Gertjan

Schrijver Pluis
Gast 
#10 | Geplaatst: 20 okt. 2004 10:54 
Wielbout van japanse auto's!!!

Zoek even in de straat een Toyota Starlet op en steel een wielbout. :-) Wel terugschroeven als je klaar bent, natuurlijk.



*** Ik ben niet verantwoordelijk voor de gevolgen van deze posting. Ik heb 'm niet zelf geschreven, het was emm... Ilse, Ilse heeft 'm geschreven. ***

Schrijver Osiris
Gast 
#11 | Geplaatst: 20 okt. 2004 14:54 
hahaha oke Pluis .. ik heb hem ondertussen al een bout bij een winkel kunnen krijgen. maar bedankt voor de melding.. topic closed.. ;o)

Schrijver frans
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 26 okt. 2004 10:54 
Ik ben toch wel benieuwd of het allemaal is gelukt!

Schrijver Osiris
Gast 
#13 | Geplaatst: 26 okt. 2004 17:12 
Hoi Frans
Zoals ik hierboven al geschreven had is het gelukt :-)

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Demontage van de ventilatorschroef

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ hupypupy ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven