Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

CX 500 C MOTORTEST

 
Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 juni 2004 20:29 
Hallo CX mensen,

Ik vroeg me af of het via een simpele test mogelijk is te controleren of de motor mooi synchroon loopt.
Als ik tijdens het lopen om beurten de bougiedoppen eraf haal kan ik dat dan zo testen?

Bij mijn CX500C gebeurt het volgende:
Als ik de linkerdop eraf haal blijft ie mooi doorlopen.
Haal ik echter de rechterdop eraf dan slaat ie meteen af.

Heeft iemand dit al eens geprobeerd?"
Graag jullie reacties...

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 3 juni 2004 20:46 
voor gelijk loop sinchronatie heb jeeen set vacuum meters nodig. en de aftellingen worden op het fabriek af ge steld het is darom niet raadsaam om daar zelf aan te knoeien omdat je dat zonder voldoende kennis niet zelf kunt doen groeten slooper

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 3 juni 2004 21:15 
Als dit werkt zou je op die manier de carburateurs kunnen synchroniseren, zonder dat je een dure set vacuum meters nodig hebt.
Graag zoveel mogelijk reacties....

Peter.

Schrijver Guernica
Gast 
#4 | Geplaatst: 3 juni 2004 21:42 
Dit kan dus niet, Anoniem (toch graag een naam eronder, moet kunnen toch) als je er een bougiedop afhaalt dan draait hij op één poot en of hij zo mooi draait??? Bij mijn weten is het niet echt zo eenvoudig om van een tweecilinder een ééncilinder te maken.

Draaide je motor misschien voordien al op één poot???

Mvg,
Daniël

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 4 juni 2004 08:08 
Ik heb hier ergens op het forum gelezen dat het afwisselend lostrekken van de bougiedoppen bij lopende motor een snelle test is om te kijken of ie synchroon loopt.
Klopt dat, wie weet er meer?

Groeten van Jan.

Schrijver rgroeleveld
Gast 
#6 | Geplaatst: 4 juni 2004 09:16 
Ja, dit is een eenvoudige manier om het af te stellen, let wel op dat de co schroeven evenveelslagen uitgedraait zijn.

Schrijver rgroeleveld
Gast 
#7 | Geplaatst: 4 juni 2004 09:17 
Ja, dit is een eenvoudige manier om het af te stellen, let wel op dat de co schroeven evenveelslagen uitgedraait zijn.

Schrijver Idsart
Gast 
#8 | Geplaatst: 4 juni 2004 12:23 
Bij het losnemen van een bougiedop valt wel die cilinder uit maar de bobine vind dit soort grapjes niet leuk. De spanning wordt nu veel hoger en dit kan wel eens de "doodsklap" zijn voor een oude bobine.
Bij een tweecilinder is het synchroniseren ook op het gehoor te doen. Je hoort het aan de motor wanneer beide cilinders even veel doen.
Idsart

Schrijver Hans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 4 juni 2004 12:31 
Ben het helemaal met Idsart eens. Sterker nog ook de CDI (vaak al van respectabele leeftijd) vindt dat ook niet fijn. En uiteindelijk wordt de ontstekingsspanning opgewekt in de dynamostator welke toch al geen robuust onderdeel van het CX ontwerp is.
Dus pas op met het sec lostrekken van bougiedoppen bij draaiende motor. Leg die dop via een bougie altijd aan de massa.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Anoniem
Gast 
#10 | Geplaatst: 4 juni 2004 14:59 
mdat w4e niet zijn ingelogt zijn we anoniem groeten slooper

Schrijver Anoniem
Gast 
#11 | Geplaatst: 4 juni 2004 15:11 
dat kunje doen om te kijken welke cilinder niet meeloopt verder heeft het geen nut neem nu maar echt aan,dat je er nogal wat ervaring voor nodig is het was desteids op school een van de moeilijkste opgaven en zonder kennis en en goed gereed schap kun je aleen maar problemen maken moet je op den duur toch naarde vakman
wens je veel succes van de slooper die niet is in gelocht nog niet sorry

Schrijver fomoco38
Gast 
#12 | Geplaatst: 5 juni 2004 15:10 
voel eens aan de uitlaten en dan weet je direct welke cilinder er niet mee draaid. Oppassen kan heet zijn. Ook een truuk is de bougiedop wel loshalen maar dan niet helemaal zodanig dat er een spatie tussen de bougie en de dop zit. Je moet dan duidelijk de vonken horen overspringen maar doe dit ook niet te lang want ontstekingsysteem heeft dat niet graag. Is een truuk om "natte" bougies weer op gang te krijgen maar lukt ook niet altijd. Ik zou gaan voor te voelertest maar hou dan wel flamazine bij de hand of water om je vingers in te dompelen voor als je je brand. Groetjes

Schrijver Anoniem
Gast 
#13 | Geplaatst: 5 juni 2004 16:27 
je zou het forem nog eens kunnenoverlezen,de vraag was namelijk een manier om de carps gelijk te stellen dat is een heel ander ver haal dan er achter te komen welke cil loopt, dus nog maar een keer lezen ,en dan antwoord geven op het ge vraagde groetjes motorslooper

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 CX 500 C MOTORTEST

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven