Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

blauwe rook diagnose en behandeling

 
Schrijver tmoons
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 juni 2004 23:57 
hallo,

vandaag had ik even een collega op mijn CX laten rijden, de motor was nog koud. maar tot mijn grote schrik kwam er een redelijke blauwe walm uit voornamelijk de linker uitlaatpijp.....
hoe kan ik onderzoeken wat de oorzaak is? (kleppen kant of zuiger/veren kant?)

ik heb nog een spare blok liggen dat slecht de helft van het aantal KMs heeft gedraaid... hoe moeilijk is het om het geheel over te zetten (cilinders en zuigers, blok wissel als geheel heb ik al eens gedaan.)

graag jullie advies (voormij vooral interessant zijn kosten en aanschaf plaatsen van vervangings dingen!!!)


theo

Schrijver ffroidbise
Gast 
#2 | Geplaatst: 5 juni 2004 00:22 | Aangepast door: ffroidbise 
Blauwe rook wijst op olielekkage of overmatig olieverbruik.
Waarschijnlijk is de koppakking stuk, of zoals wij zeggen de "zjwein de koelas".
Maar dit kan ook andere oorzaken hebben, zoals een barst(je) tussen de olie en waterkanalen.
Dit heb ik met men wagen ook tegengekomen en die had ook een aluminium motorblok.

Schrijver tmoons
Gast 
#3 | Geplaatst: 5 juni 2004 11:09 
Hallo ffroidbise,
mijn koppakking kan eigenlijk niet lek zijn, ik heb onlangsmijn water ververst hierin was geen druppie olie te bespeuren. ook komen er geen belletjes boven dopperen als de motordraaid.

ik zelf denk aan versleten zuiger veren (100.000 KM is natuurlijk niet niks) of klepsteelseals.... maar hoe controleer ik wat.??

theo

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 5 juni 2004 12:56 
compressie op meten en kijken of er niet te veel olie in zit groeten ,de slooper

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 blauwe rook diagnose en behandeling

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven