Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

ketting oliepomp

 
Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 9 juni 2004 16:24 | Aangepast door: Floris 
Ik ben op zoek naar de theoretische levensduur van de ketting van de oliepomp. In de handboeken is daarover niets te vinden. Wie weet meer? Wie heeft wel 'ns een kettingbreuk gehad?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 juni 2004 17:10 
Floris de theoretische levensduur hangt af van een paar problemen die zich voor kunnen doen,druk regelaar pomp stuk ,tandwiel in pomp gebroken,zeef onder pomp eraf of stuk door in de soep lopen van motor,geen olie in carter door grote olie verlies,gat in oli filter huis van buiten af ,bij revisie van oude motoren die ouder waren dan ik was er nooit een ketting stuk of versleten,wel als er met anderen delen problemen waren ,zie hier voor ,dus dat is de levens duur van een olie pomp ketting.
groeten-ouwe-jan.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 juni 2004 20:10 
Het enige wat ik kan bedenken is dat de theoretische levensduur wordt bepaald door de mate waarin de oliepompketting gerekt is. Je kunt de ketting strakker stellen door de pomp zelf te draaien. Als dat niet meer lukt doordat de ketting teveel is gerekt en dus blijft klapperen lijkt mij vervanging het aangewezen moment.
Met ouwe-Jan ben ik het eens; een dergelijke ketting zal eigenlijk uit zichzelf niet breken (althans dat heb ik ook nog nooit meegemaakt). Een mechanische beschadiging zal de levensduur wel aanmerkelijk bekorten.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 juni 2004 21:34 
Bij de laatste inspectie kon ik 'm niet meer binnen de tolerantie gespannen krijgen. Ik zal 'm komende winter vervangen. Dank voor de reacties.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 ketting oliepomp

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven