Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

stator cx500 versus cx650c

 
Schrijver essel
Gast 
#1 | Geplaatst: 12 juni 2004 14:25 
Hallo,

Ik heb een CX650c waarvan de stator defect is. Nu is de stator vrij snel nadat ik het blok uit elkaar heb gehad (vervangen startkoppeling) stuk gegaan. Dus dacht ik dat ik misschien iets verkeer inelkaar had gezet ?? Kan dit ??

Ik heb nu wederom het blok er uit gehaald. Ik zie dat er wat isolatie van de stator is gesmolten, ten hoogte de aamsluiting kabelboom.

Ik denk dat er te veel stroom heeft gelopen . Wat kan hiervan de reden zijn ?? Kan het zijn dat b.v. defecte spanningsregelaar hiervan de oorzaak is ???

Nu heb ik nog een stator van een cx500 liggen. Kan ik deze ook gebruiken voor mijn cx650c ??


Sjoerd

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 12 juni 2004 15:46 
de stator van een 650 gaat sneller stuk dan van een 500 de oorzaak hier van is dat deze veel heter word dan van de cx500 dit licht aan de bauw van de motor hogere compressie en hogere temp,verder zijn er 2types,een van voor 1981 een er na waarschijnlijk moet je het laatste type hebben tenzij er al een nieuwer type is inge zet inde cx a, slooper

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 stator cx500 versus cx650c

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven