Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Silverwing: km teller omwisselen???

 
Schrijver Guernica
Gast 
#1 | Geplaatst: 27 juni 2004 12:52 | Aangepast door: Guernica 
Beste vrienden,

Ik heb twee Silverwings, één Interstate (km teller in Miles) en een 'ordinaire' (km teller in kilometers).
Mijn 'Miles'teller duidt blijkbaar véél minder aan dan de echte gereden kilometers. Wat denk je: zou ik ze gewoon kunnen omwisselen? Ik vermoed dat het aantal omwentelingen van je voorwiel de afstand bepaalt en dat het inwendig mechanisme van de teller dit omzet in gereden Miles of kilomters. Heb ik het juist?

Daniël

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 juni 2004 13:15 
Beste Daniël, ik heb even in het onderdelenboek gekeken. Het wormwiel (de meenemer) bij de voorwielas is voor US en Eur modellen hetzelfde. Ik denk dat je theorie klopt d.w.z. het aantal omwentelingen van de kabel wordt in de teller omgezet naar kilometers resp. miles.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 27 juni 2004 18:41 
Ook ik heb op mijn Silverwing de mijlen teller vervangen door een KM teller. Ook had ik nog een digitale teller in gebouwd. En de KM teller had geen afwijking. Dus het kan omgeruild worden zonder problemen.
Geert

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 juni 2004 19:47 
Heeft een van jullie toevallig een mijlenteller te veel die ik zou kunnen overnemen? Ik ben er nog steeds naarstig naar op zoek.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Guernica
Gast 
#5 | Geplaatst: 27 juni 2004 20:04 
Thx, Floris en Geert.

Ik doe het en laat wat horen.
Daniël

Schrijver Pluis
Gast 
#6 | Geplaatst: 28 juni 2004 15:26 
Wouter: Volgens mij heeft Daniël er straks eentje over. Of heb ik het mis?

Schrijver Guernica
Gast 
#7 | Geplaatst: 28 juni 2004 23:36 
Hey Pluis,

Blijft een eeuwig dilemma, hou je nummer 2 kompleet in de hoop die ooit eens te restaureren (alleen het blok vastgelopen - rest ongeveer ok en kompleet) of plunder je en verkoop je al het bruikbare???
Voorlopig zit ik nog steeds met de illusie dat ook nummer 2 ooit eens weer de baan opkomt.
Dus, Wouter, voorlopig nog even afwachten. Ruilen voor een km-teller in kilometers (ik had begrepen dat je in UK woont) blijft natuurlijk een alternatief.
Laat eens wat horen.

Mvg,
Daniël

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Silverwing: km teller omwisselen???

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven