Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Choke

 
Schrijver Vogeltje
Gast 
#1 | Geplaatst: 13 juli 2004 22:40 
Hallo

Even een rare vraag, maar sinds kort ben ik in het bezit van een CX500E.
Nu is mijn vraag waneer staat de choke dicht, met de handel horizontaal of vertikaal?

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 13 juli 2004 23:28 
Dat ligt er aan hoe het hendeltje op het asje is gemonteerd. Maar je kan toch als je met een koude motor start, wel merken wat open of dicht is? :))
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Vogeltje
Gast 
#3 | Geplaatst: 13 juli 2004 23:50 
Dat is het probleem (nou probleem) hij start altijd en echt koud is het ook niet.
Er staat wel een rood pijktje dat links om wijst, maar is dat nu open of dicht?

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 14 juli 2004 00:43 
Ik denk dat als je de choke knop draait in de richting van het pijltje, dat de chokeklep dan dicht staat.(= veel benzine, weinig lucht) Dat is normaal de stand om te starten met een koude motor. Als je de tank verwijderd, kan je zien wat de chokeklep doet.
Hoe hoog is je benzine verbruik?
Ben benieuwd ....
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Bikermouse
Gast 
#5 | Geplaatst: 14 juli 2004 19:23 
Ik kan ook altijd zonder choke starten. Ik dacht ook dat ik een extreen hoog brandstof verbruik had maar ik doe ongeveer 220-230 km met een tank voordat ik hem op reserve moet zetten vind ik best mee vallen voor een cx500 'b'.
Joost

Schrijver Vogeltje
Gast 
#6 | Geplaatst: 5 aug. 2004 00:50 
Probleem opgelost, choke bleek niet te werken omdat de kabel gebroken was.
Weet iemand het officieele part-nummer voor een CX500E?
Alvast bedankt

Schrijver Pluis
Gast 
#7 | Geplaatst: 5 aug. 2004 10:23 

Schrijver Pluis
Gast 
#8 | Geplaatst: 5 aug. 2004 10:24 
Oh ja, ze hebben hem wel fout geschreven: er staat 'cokezug' in plaats van 'chokezug'...

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Choke

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven