Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

probleem bij warme motor

 
 
Pagina  Pagina 1 van 4:  1  2  3  4  Volgende »

Schrijver fransb
Gast 
#1 | Geplaatst: 19 juli 2004 22:01 
Probleempje:
als m'n CX 500 uit '80 warm is (koud loopt ie als de beste) houdt hij in en komt niet meer boven de 5500-6000 toeren, afhankelijk van de snelheid van het opendraaien van de gashendel.
De carborateurs heb ik uitgebreid schoongemaakt en alle rubbers en O-ringen vernieuwd, evenals de luchttoevoermembramen, alles opnieuw afgesteld maar het probleem blijft. Luchtfilter ook vernieuwd, zelfs even zonder gereden, maakt niets uit.
Wie helpt m'n CX uit de brand?
Frans

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 19 juli 2004 22:13 | Aangepast door: Floris 
Dat klinkt als een stator op weg naar de hemel. Check this out.

Je hebt een multimeter nodig om e.e.a. door te meten. Ik heb nog wel een Nederlandstalige beschrijving voor je.

Laat je even weten hoe het afloopt, dan kunnen we er allemaal wat van opsteken. Succes ermee.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 20 juli 2004 02:11 
Check ook even of je bougiekappen niet doorslaan. De mijne waren koud OK, begonnen te vonken naar de koppen als de motor warm werd. Isolatietape om de kapjes en dan een stuk rijden om te zien of het probleem wegblijft is een snelle manier om dat even te testen.

Schrijver fransb
Gast 
#4 | Geplaatst: 20 juli 2004 13:23 
Floris,weet jij hoe het dan kan dat de motor toch prima loopt als deze koud is als de stator niet goed is? Hoe werkt dat dan?
frans

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 20 juli 2004 17:29 
Ik heb daar wel een theorie over. Er zitten haarscheurtjes in de bedrading van je stator. Zolang het zaakje koel blijft is er niets aan de hand. Maar als de olie en het blok opwarmen, dan gaan die scheurtjes uitzetten en komt de bedrading bloot te liggen.

Als mijn theorie klopt dan zullen die haarscheurtjes steeds groter worden en heb je binnen niet al te lange tijd hetzelfde probleem bij een koude motor.

Als je nou 'ns begint met je stator door te meten. Misschien is-tie wel OK (en dan weet ik het ook ff niet meer).
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 juli 2004 19:24 
nou een goede oordeel is vernieuw je bogies eens ,zelf ondervonden ,nog geen half uur gebruikt en een was er stuk ,had ook het geval als hij warm werd,dus vernieuw ze allebij.de kosten is het niet.
groeten Ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver fransb
Gast 
#7 | Geplaatst: 20 juli 2004 21:38 
Sorry Ouwe_jan, maar dat heb ik al drie keer geprobeerd, dat is dus niet het probleem. Het zal of zoals Floris schrijft de stator zijn en anders de CDI, heb net een mailtje ontvangen van Marco, vandaar. Of iemand anders moet nog met de gouden tip komen,
Groeten,
Frans

Schrijver Pluis
Gast 
#8 | Geplaatst: 21 juli 2004 09:18 
Frans, de stator in de CX heeft twee afzonderlijke sets windingen. De ene geeft je stroom ONDER de 4000-5000 toeren en de andere geeft je stroom BOVEN de 4000-5000 toeren. Als je motor niet meer boven die toeren wil lopen, is het de hogetoerenstator die kapot is, als hij eronder niet wil is het de lagetoerenstator.

Als Je motor warm wordt, wordt ook de olie wordt dunner, en komt die dus makkelijker op plekken waar hij lekstroom kan veroorzaken. Ook het koperdraad van de windingen van je stator wordt warm, en dan komen eventuele draadbreuken aan het licht.

Het wordt dus reviseren of vervangen, ben ik bang.

Schrijver Pluis
Gast 
#9 | Geplaatst: 21 juli 2004 09:19 
Trouwens jongens, vroeger werden 'lekke' transformatoren gerepareerd met transformatorlak. Ik weet nog dat ik zo m'n eerste gitaar-buizenversterker heb gered van de sloop.

Heeft iemand dat al eens met een stator geprobeerd?

Schrijver Pluis
Gast 
#10 | Geplaatst: 21 juli 2004 09:20 
Frans, de stator in de CX heeft twee afzonderlijke sets windingen. De ene geeft je stroom ONDER de 4000-5000 toeren en de andere geeft je stroom BOVEN de 4000-5000 toeren. Als je motor niet meer boven die toeren wil lopen, is het de hogetoerenstator die kapot is, als hij eronder niet wil is het de lagetoerenstator.

Als Je motor warm wordt, wordt ook de olie wordt dunner, en komt die dus makkelijker op plekken waar hij lekstroom kan veroorzaken. Ook het koperdraad van de windingen van je stator wordt warm, en dan komen eventuele draadbreuken aan het licht.

Het wordt dus reviseren of vervangen, ben ik bang.

Schrijver Pluis
Gast 
#11 | Geplaatst: 21 juli 2004 10:27 
Krijg nou de gierpompenschurft! Hoe komt m'n mailtje er twee keer in?

Schrijver fransb
Gast 
#12 | Geplaatst: 23 juli 2004 20:26 
Moet om de stator door te kunnen meten het hele motorblok eronderuit?
Frans

Schrijver Hans

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 23 juli 2004 23:35 | Aangepast door: Hans 
Nee, je kunt meten op de blokstekkers onder het zadel. Om de stator te vervangen moet het blok er wel uit. Lijkt moeilijker dan het is.

Succes

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 23 juli 2004 23:39 
Nee.

Lees mijn bericht hierboven (Jul 19, 2004 22:13:59) en de link naar die website.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver fransb
Gast 
#15 | Geplaatst: 24 juli 2004 14:43 
Bedankt, ik ga aan het meten!

Frans

Pagina  Pagina 1 van 4:  1  2  3  4  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 probleem bij warme motor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven