Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

probleem bij warme motor

 
 
Pagina  Pagina 2 van 4:  « Vorige  1  2  3  4  Volgende »

Schrijver fransb
Gast 
#16 | Geplaatst: 25 juli 2004 16:03 
Ik heb alles doorgemeten, bijna alle waarden zijn normaal bij een koude motor maar níet bij een warme, dan is de weerstand van alle metingen in de 2 stekkers (8- en 2-polig) zo'n 25 Ohm meer! Dit gaat over de metingen in de 'pinout diagram for the main undersaddle connections' (zie de gelinkte website van Floris).
Verder heb ik nog een grof afwijkende waarde gemeten: tussen de blauwe en witte draad van de 2-polige plug 145 bij een koude en 197 bij een warme, terwijl deze tussen de 77 en 99 Ohm moet zitten.
Weet er iemand of deze verschillen het probleem kunnen zijn van het 'smoren' van m'n motor als deze warm is en zo ja wat is de oorzaak van deze afwijkingen en hoe zijn ze op te lossen?? Volgens mijn metingen (low current wire en high current wire) is er met de stator niets mis: de waarden die ik meet zijn 82 en 110 volts AC zonder dat deze inzakt.
Groeten,
Frans

Schrijver Hans

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 25 juli 2004 18:09 
Gelet op de groffe afwijking van de meting tussen de blauwe en witte draad zou je eens de zgn. White-wire-fix kunnen proberen. Loopt de motor dan ook weer lekker in de hoge toerentallen dan is de spoel voor de hoge toeren op zijn einde.
Die fix staat ook op de link die Floris heeft doorgegeven.

Je kunt op die manier een tijdje rijden; genoeg tijd om een nieuwe / gereviseerde stator te bestellen.

Succes
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver MarcN
Gast 
#18 | Geplaatst: 25 juli 2004 18:14 
Ik heb net precies het zelfde probleem achter de rug. Het bleek een van de bobines te zijn. Ik heb een paar gebruikte gekocht voor euro 40 bij Boonstra in Ureterp.

Succes, Marc

Schrijver Anoniem
Gast 
#19 | Geplaatst: 25 juli 2004 19:59 
Weerstandverschillen tussen warme en koude motor zijn volgens mij normaal, zeker voor de blauwe en de witte draad. Dit zijn spoelen met veel wikkelingen van dunne draad die een vrij hoge spanning moeten opwekken. Bij hogere temperatuur wordt de weerstand ook groter.

Schrijver rupert
Gast 
#20 | Geplaatst: 25 juli 2004 20:00 
anoniem was ik dus . . .

Schrijver Ray
Gast 
#21 | Geplaatst: 25 juli 2004 22:15 
Hoi lees dit verhaal ook maar eens. Lang verhaal, maar wel duidelijk, denk ik...

http://www.hondacx.500.nl/phpdata/forum/index.php?action=vthread&t opic=1102&forum=6&page=-1

Groeten
Ray

Schrijver fransb
Gast 
#22 | Geplaatst: 26 juli 2004 23:09 
Hoi Ray, een heel verhaal inderdaad maar wat bij mijn fiets zo vreemd is, is dat ie koud prima loopt maar pas begint in te houden (nu bij 6000 toeren) als het blok echt warm is, na zo'n 20-25 minuten rijden, de theorie van de omgedraaide kabels gaat dan niet op, van een bobine die niet helmaal meer lekker in z'n ijzeren busje zit lijkt me wel een optie, ga ik nu in ieder geval eerst proberen. Verder ga ik eerst 3 weken op vakantie, kijk daarna weer verder.
Hartelijk dank allemaal voor het meedenken,
groeten, Frans

Schrijver Richard_S
Gast 
#23 | Geplaatst: 27 juli 2004 21:45 
goede avond same.
ik heb ook hetzelfde probleem.heb ontsteking al nagezien(met stroboscoop)alles oke.het probleem is dat ik hem wel met langzaam accellereren boven de 5000 toeren krijg maar met plotseling gasgeven blijft deze bij 5000 toeren hangen.
weet iemand hier nog raad mee??
groetjes Richard

Schrijver Hans

Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 27 juli 2004 23:31 
Jouw stator is op reis naar de eeuwige jachtvelden.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Richard_S
Gast 
#25 | Geplaatst: 28 juli 2004 19:52 
is het dan ook mogelijk dat ik steeds 1 bougie zwart heb en de andere koffiebruin?
ik heb nu n.l. de bobienes vervisseld van kant om te kijken of het hier aan ligt
groetjes Richard

Schrijver Hans

Forum Lid 
#26 | Geplaatst: 28 juli 2004 20:04 
Kan inderdaad liggen aan een zwakke ontstrking(sspoel).
Als het goed is maakt het wisselen van de bobines niets uit. Die worden immers aangestuurd vanuit de stator.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Richard_S
Gast 
#27 | Geplaatst: 28 juli 2004 22:11 
als nu nog steeds de rechter bougie zwart is ligt het waarschijnlijk aan een ontstekingsspoel?
zijn deze dan los te krijgen of moet er dan een heel nieuw pakket in?
veel CX plezier.

Richard

Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#28 | Geplaatst: 28 juli 2004 23:37 
Richard, is jouw probleem wellicht de acceleratiepomp? Die zwarte bougie met het plotseling gasgeven doet me daaraan denken. De acceleratiepomp is een vaatje benzine in de carb dat leeggepompt wordt als je het gas opendraait. Bij plotseling gasgeven is dat dus in een keer een slok benzine waardoor de motor direct oppakt. Het klinkt alsof jouw motor of één carb/cilinder teveel extra benzine geeft bij een ruk aan het gas.
groet,
tinus

Schrijver Hans

Forum Lid 
#29 | Geplaatst: 29 juli 2004 10:20 
De carburateur van de CX beschikt niet over een accelleratiepomp. Het enige wat daarop lijkt is het luchtafsluitmembraan die er voor zorgt dat bij gas afsluiten de motor zich niet verslikt.
Ik denk toch dat het niet aan de caburatie ligt (alhoewel een carb synchronisatie is natuurlijk nooit overbodig).

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Richard_S
Gast 
#30 | Geplaatst: 29 juli 2004 20:02 
de caburateurs zijn syngroon gezet en de luchtkleppen die oon de zijkant zitten heb ik ook al vervangen daar zaten scheurtjes in (was een deure hobbie)maar ja je moet wat.
het enige afwijkende wat ik meet is dat ik tussen de groene en blauwe draad 504 ohm meet en deze zou volgens mijn boek tussen de 77 en 95 ohm zitten. maar ja waar dient deze voor en waarom alleen problemen als ik zo'n 30 km heb gereden
groetjes Richard

Pagina  Pagina 2 van 4:  « Vorige  1  2  3  4  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 probleem bij warme motor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven